Navegando Teses e dissertações por orientador "Gama, Renata Prenstteter"
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
-
A coordenação de curso de licenciatura em matemática: dimensões da função no contexto do IFSP
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 12/12/2023)Research developed in the Postgraduate Program, Doctorate in Education, at the Federal University of São Carlos, Sorocaba campus (UFSCar-So), addresses the role of Coordination of the Mathematics Teaching degree program ... -
A constituição do Orientador Pedagógico: entre saberes e fazeres da profissão
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 07/12/2023)This research focused on the search to understand the constitution of the Pedagogical Advisor in the Municipal Network of Sorocaba, as historical subjects in everyday school life, with specific and distinct function of the ... -
Processo formativo de professores de Matemática: práticas reflexivas para a utilização da informática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, , 10/12/2014)The purpose of this research is to understand the formative process developed in a group of mathematics teachers guided in the use of computers inclusion in their pedagogical practices. The question that guided the development ... -
Espaço de formação de Coordenadores Pedagógicos: Núcleo Pedagógico da Diretoria Regional de Ensino do Estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 14/12/2023)The main objective of the present research is to identify and understand the potential of the Pedagogical Center of the Regional Education Board as a space for training Pedagogical Coordinators. To this end, it was necessary ... -
(Res) significação dos saberes docentes para educação infantil, a partir do diálogo com a Etnomatemática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, , 23/02/2015)This research aims to describe and understand the continued formation process in dialogue with EtnoMathematics in a teacher`s group that teach in Children`s Education. The group educated, through a Study Integration ...