• A formação para a cidadania no ensino médio estadual paulista no contexto pós-LDB 

      Silva, Damaris Daiane Dias da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 22/02/2021)
      the present research, entitled “The background for the citizenship in the State secondary school in São Paulo in the post LDB context”, aims to identify and analyze the type of citizen which have been formed in public ...
    • Ensino remoto e saúde mental: vivências de estudantes do ensino médio 

      Silva, Carla Leitão da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 14/02/2023)
      The social distance imposed by covid-19 suddenly changed human interactions. For a long time, schools operated only through remote teaching. By using digital means, remote learning could not serve all students, negatively ...
    • Agenciamentos juvenis a partir de uma pesquisa em escolas do ensino médio 

      Amorim, Simone Cristina de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 18/10/2023)
      This thesis analyzed youth assemblages as of on research carried out in public high schools. Its conception resulted from the quadripolarity of the assemblage's conceptual scheme (strata, collective assemblages of enunciation, ...
    • Trabalho e estudos em tempos de pandemia: olhares de jovens do ensino médio público paulista 

      Siqueira, Gabriel Di Pierro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 16/02/2023)
      The present research aimed to understand, based on an effort to approximate their realities, how the most recent social transformations - in particular the context of the covid-19 pandemic - impact the trajectories of young ...