Itens para a visualização no momento 101-117 of 117

    • The Lost Experience: estratégias de imersão em jogos de realidade alternada 

      Mesquita Júnior, Dario de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 03/02/2012)
      Among the current media forms, the alternate reality games (ARG) is in the spotlights due its capability of giving a ludic experience with strong immersive qualities. Setting its fictional world in sync with everyday ...
    • Na urdidura das ruínas : o percurso criativo de Douglas 'Machado em Um Corpo Subterrâneo 

      Vaz, Patrícia Costa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 09/03/2012)
      The research contains the study of the creative process of the documentary Um Corpo Subterrâneo (2007), of the brazilian filmmaker Douglas Machado, with the theorist horizon of the studies of process critique. The link of ...
    • A memória assombrada: um estudo da autorrepresentação no documentário animado Valsa com Bashir 

      Souza, Maria Ines Dieuzeide Santos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 02/05/2012)
      This work aims to discuss processes of self-representation in animated documentaries, from the analysis of the film Waltz with Bashir (Ari Folman, 2008). With this analysis, it seeks to understand modes of articulation ...
    • Found-footage film - documentário de arquivo: o cinema de Emile de Antonio e uma análise de In The year of the pig 

      Altafini, Thiago (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 08/05/2012)
      A conceptual overview about documentaries made from archival footage, named foundfootage films. The main reference for the analysis of cinematographic production for the period prior to the year 1960 is the book Films Beget ...
    • O videoclipe brasileiro pelo viés do Manguebeat : a contribuição do diretor 

      Duarte, Fernanda Carolina Armando (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 01/07/2011)
      This research aims to salvage and registry a media still rarely studied in Brazil, because this was almost always seen as a smaller media, or just a branch of the commercial video, and the study of the director's role ...
    • A alegoria histórica em Manoel de Oliveira: um filme falado 

      Santos, Wiliam Pianco dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 25/08/2011)
      This research consists of a discourse analysis of Um filme falado (2003), from the Portuguese film director Manoel de Oliveira. The idea is to investigate the meanings implied in the historical allegory built by the director ...
    • O processo transcriativo de São Bernardo de Leon Hirszman 

      Bozicanin, José Eduardo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 10/05/2010)
      The purpose of our research was to recoup some of the ideas about the intersemiotic translation of Graciliano Ramos' novel Sao Bernardo (1934) to the cinema. In this masters dissertation we realised the creative genesis ...
    • Mobilidade e educação a distância: utilização de materiais audiovisuais para telas de baixa resolução 

      Oliveira, Alberto Geraissate Paranhos de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 10/02/2011)
      This research is a case study about educational audiovisual materials produced specifically for low resolution screens devices, such as notebooks and netbooks, cell phones, MP4 players and similar, among others. A series ...
    • A chegada do som nos cinemas de São Paulo segundo a Folha da Manhã (1928-1933) 

      Valencise, João Miguel (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 09/08/2012)
      This dissertation focuses on study and observation of the period of transition from silent films to sound films in movie theaters at São Paulo City, as recorded by the pages of Folha da Manhã newspaper between 1928 and ...
    • Do palco ao écran: eles não usam black-tie 

      Schmidt, Laila Rotter (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 02/04/2012)
      This research aims to comprehend the creative process of the movie "Eles não usam black-tie" (They don't wear black-tie) (1981), directed by Leon Hirszman, based on the homonymic play written by Gianfrancesco Guarnieri, ...
    • Redes interdiscursivas e convergência de mídias: uma análise de Brilho Eterno de uma Mente Sem Lembranças 

      Mestriner, Rogério Secomandi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 31/03/2011)
      With digital media's broad dissemination towards society, confirmed by the market expansion of electronic games and the growing digital inclusion due to Web 2.0 advances and mobile telephony, the audiovisual expression ...
    • Dialogismo e tradução intersemiótica em Pink Floyd The Wall: luto e melancolia na Inglaterra do pós-guerra 

      Martucci, Maurício Dotto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 10/09/2010)
      The film Pink Floyd The Wall, adaptation to the cinema of the Pink Floyd´s concept album, tells the Pink´s story, a musician, that was born in England during the World War II final years, he had his father died in a battle ...
    • Herói popular sob ironia na cena política: estudo sobre o personagem e o entrelaçamento entre ficção e realidade nos filmes Macunaíma (1969) e Terceiro Milênio (1982) 

      Araújo, Mauro Luciano Souza de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 09/08/2010)
      The dissertation leans over an analysis of aspects of the mise-en-scène at the two chosen films, having focus in the fictional and non-fictional character rendered ironical in the Cinema Novo s (brazilian new cinema) stage ...
    • Cineastas e a formação da ANCINE (1999-2003) 

      Alvarenga, Marcus Vinícius Tavares de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 24/06/2010)
      This paper studies the Brazilian cinematography corporation political joint between 1999 and 2003. Starting from fiscal renounce model crisis in the national film production, wherein the dialog narrowing between filmmakers ...
    • As câmeras cinematográficas nos anos 1950/1960 e o cinema brasileiro 

      Barbuto, Adriano Soriano (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 02/08/2010)
      The motion picture cameras have changed through the years. However, they have kept their main design which has not changed during this period. One of the goals of this text is to understand how that design was created, and ...
    • Videogames e a narrativa seriada : quest como ferramenta para a construção de mundos 

      Oliveira, Jônatas Kerr de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 03/09/2010)
      Historically, quests where frequently used by players, which empirically analyzed and systematized them with the intention of revealing the inner structure of games. After that, there was a need to address them as the ...
    • Filmes domésticos : uma abordagem a partir do acervo da Cinemateca Brasileira 

      Foster, Lila Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 20/01/2010)
      Cinemateca Brasileira, the largest film archive in Brazil, for years has stored, catalogued and conserved a large number of Brazilian films that have survived to the present day. But in order for a film to be thoroughly ...