Browsing Teses e dissertações by Advisor "a9f1ac40-9c29-4a30-916b-e51991fa869f"
Now showing items 1-4 of 4
-
Ensino de inglês para alunos surdos: materiais didáticos e estratégias de ensino.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 07/03/2018)Despite the increasing recognition on the topics of diversity and on the issues of deafness, the teaching and learning of Foreign Language (FL) by deaf students in Brazil still present problems, especially regarding the ... -
Curso de inglês para fins de negócios (IFN) online baseado em tarefas orais no AVA Edmodo: um estudo de caso
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 30/04/2020)This research is inserted in the Linguistic Studies area, specifically in the area of teaching-learning of foreign languages. The general objectives were: to apply and evaluate the effectiveness of a Business English (BE) ... -
O componente curricular de língua inglesa na BNCC e no Currículo Paulista sob o prisma da educação linguística
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 30/09/2022)The paper introduces the results of a research that investigated how approached linguistics education is introduced in two different documents: the BNCC and the Paulista Curriculum. Those documents have been current since ... -
A formação de professores de línguas estrangeiras para o contexto bi/plurilíngue (surdo e ouvinte): um diálogo entre o previsto, o praticado e a perspectiva translíngue
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 30/09/2022)Despite the increasing recognition on the topics of diversity and on the demands of contemporaneity, the teaching and learning process of a Foreign Language (FL) for bi/plurilingual students (deaf and hearing students) in ...