• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing Teses e dissertações by Issue Date 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Teses e dissertações
  • Browsing Teses e dissertações by Issue Date
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Teses e dissertações
  • Browsing Teses e dissertações by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing Teses e dissertações by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 343

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Diz sensu: contra-império e diferença desde a ação lingüística 

      Silvestri, Kátia Vanessa Tarantini; http://lattes.cnpq.br/1544987367343253 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 02/06/2006)
    • O efeito retroativo do Celpe-Bras na cultura de aprender de candidatos ao exame 

      Silva, Ricardo Moutinho Rodrigues da; http://lattes.cnpq.br/9865473 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 11/12/2006)
      The washback effect of an assessment is a redirecting element not only on teaching and learning process, but on most student s and teacher s actions, manners, beliefs and perceptions inside and outside the classroom, ...
    • Diálogos no signo América Latina : da Lingüística à Filosofia Política. 

      Oliveira, Fabrício César de; http://lattes.cnpq.br/4229128564358595 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 28/02/2007)
    • Designação e argumentação em uma ação popular da cidade de São Carlos 

      Canassa, Marcela Codognatto; http://lattes.cnpq.br/2991827496498503 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 05/03/2007)
      This work is developed with the perspective theory and methodology of the Semantics of happening and has the objective to understand how to work the designation of language, more specificaly, to analyze how to work to ...
    • Content-based Instruction para professores pré-serviço: uma análise da problemática do processo de avaliação. 

      Donadio, Luís Felipe Pereira dos Santos; http://lattes.cnpq.br/1226583051013296 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 16/03/2007)
      There are many foreign language teacher Education courses in Brazil which try to teach the pre-service teachers some language apart from theory studies and the practice needed to the professional development of these future ...
    • Discursos do e sobre o futebol brasileiro : o poder midiático na regulação das identidades 

      Pecenin, Marcelo Fila; http://lattes.cnpq.br/4713934751836661 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 23/03/2007)
      Studies affirm that soccer is one of the greatest symbols of Brazilian national identity. That s why it was and it is taken as an object in several studies inscribed at Human Sciences. Yet soccer has not been adequately ...
    • Um processo para a geração de recursos lingüísticos aplicáveis em ferramentas de auxílio à escrita científica 

      Marquiafável, Vanessa Silva; http://lattes.cnpq.br/7084417567970607 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 29/03/2007)
      Within the context of academic research, English is the lingua franca for various scientific disciplines. It is also widely acknowledged that producing an acceptable academic text is anything but a simple and easy task. ...
    • A construção da subjetividade nacional no movimento "o melhor do Brasil é o brasileiro" 

      Polonio, Maristela; http://lattes.cnpq.br/5747038186720459 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 13/04/2007)
      What does it means to claim to be brazilian? How nationalist campaigns promoted by the State may affect the subject? To answer these questions and to take off from the evidence principles as of the nation and to problematize ...
    • Estudo e validação de teorias do domínio lingüístico com vistas à melhoria do tratamento de cadeias de co-referência em sumarização automática 

      Carbonel, Thiago Ianez; http://lattes.cnpq.br/0446593777033541 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 21/08/2007)
      The work presented in the dissertation focuses on the study and validation of linguistic theories so as to improve reference cohesion in Automatic Summarization systems, which with the advent of the Internet have received ...
    • A influência do material didático na motivação de aprendizes da língua inglesa em contexto de ensino público 

      Campos-Gonella, Cristiane Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 12/09/2007)
      The aim of this work is to verify the motivation of students to study English in the beginning of their first year right after primary school (5Th grade in Brazil), as well as to analyze the influence of teaching ...
    • Present perfect: uma questão de aspecto : um estudo sobre o contexto na compreensão da noção de aspecto subjacente ao present perfect simples em inglês. 

      Espino, Sabrina de Paula (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 27/09/2007)
      This study approaches the present perfect simple (PP) in English, a verb structure that does not have a semantic equivalent in Brazilian Portuguese language. This fact brings out teaching and learning issues that one ...
    • Crenças sobre uma língua e cultura-alvo (alemã) em dimensão intercultural de ensino de língua estrangeira 

      Rozenfeld, Cibele Cecílio de Faria; http://lattes.cnpq.br/0943223045871060 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 12/12/2007)
      In a historical overview of foreign language (FL) teaching, a pragmatic change can be observed starting in the 1970s, in which the emotional and affective aspects of the learners take on a relevant position. This change ...
    • Desenvolvimento de competências de professores de língua inglesa por meio de diários dialogados de aprendizagem 

      Marques, Sandra Mari Kaneko; http://lattes.cnpq.br/7124628942184244 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 14/12/2007)
      English language teaching demands preparation of critical and reflective professionals capable of developing a teaching practice that could enhance the language learning process. For this reason, it is necessary that Teacher ...
    • Processo de conscientização do futuro professor de língua inglesa sobre as especificidades de se aprender inglês para ensinar 

      Emidio, Denise Elaine; http://lattes.cnpq.br/2749742550664412 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 20/12/2007)
      This dissertation presents the results of an investigation about the consciousness development of pre-service EFL teachers, throughout their first year, that learning the language as prospective teachers is different from ...
    • O político na argumentação de um processo de injúria 

      Garcia, Marília Achete Junqueira; http://lattes.cnpq.br/5574133243424236 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 07/01/2008)
      This research, intitled Designation and Argumentation in an Injury Process, is directed to an analysis of the argumentative movements in a process characterized as injury in which the designations trim diferent discursive ...
    • Especificidades do uso do inglês (LE) na área técnica empresarial : a relação entre necessidades, planejamento de curso e material didático 

      Lopes, Jaqueline; http://lattes.cnpq.br/8817452243169934 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 09/01/2008)
      This study presents a comparison of the English as a Foreign Language courses offered at two companies. Our purpose is to evaluate what is the treatment of the language use specificities in these companies employees ...
    • As não-coincidências interlocutivas do dizer de sujeitos hispanos-falantes em discursividades brasileiras : seus reflexos em formulações imaginárias 

      Morais, Valdete de Lima Ank; http://lattes.cnpq.br/9571291100100998 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 11/02/2008)
      Based upon French Discourse Analysis, our purpose in this study is bring and analyze discursive sentences produced by Spanish native speakers, symptoms of their enunciative projections, imaginary and discursive memories, ...
    • O conceito de identidade na filosofia e nos atos de linguagem 

      Maia, Rubens Dias (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 25/02/2008)
      Dicionário de Análise do Discurso, of Charaudeau and Maingueneau, at the entry Identidade, affirms that the concept of identity is difficult to define. It is central for most human and social sciences, and it is the object ...
    • As memórias do passado e do futuro na constituição do sujeito: uma análise de enunciados de imigrantes italianos no Brasil 

      Montessi, Mauri Siqueira; http://lattes.cnpq.br/8479829181385018 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 04/03/2008)
      In this research, it was intended to show that Memories of Past and the Memories of Future, as created by Bakhtin, shared collectively by individuals in a social organization that produces self-images of those individuals ...
    • A argumentação e a mudança de prenome de transexual na jurisprudência 

      Fernandes, Fátima Catarina; http://lattes.cnpq.br/3784663514554344 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, , 28/03/2008)
      From the perspective of the Semântica do Acontecimento (Semantics of the Events) and the French Discourse Analysis, which the firs theoretical field dialogues with, we have studied the way the argument ( argumentação ) for ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT