• Escrita no espaço digital : criação e atribuição de autoria em fanfictions 

      Camargo, Ana Rosa Leme; http://lattes.cnpq.br/1029796009260218 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em LinguísticaCâmpus São Carlos, 2015-07-30)
      Notre principal objectif est de comprendre les productions de fanfictions qui circulent sur la toile. Nous prétendons, en particulier, comprendre les motifs qui viennent s'établir sur le statut d'auteur, ayant en vue la ...
    • Formulação e circulação da imagem feminina no discurso midiático : efeitos de sentidos nas práticas discursivas publicitárias 

      Conti, Raquel da Rocha; http://lattes.cnpq.br/8418104921799775 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em LinguísticaCâmpus São Carlos, 2017-02-24)
      The way new discursive materialities work in advertising media is our focus in this work, being our main objective to analyze how these materialities reflect in discursive practices that are constructed and reinforced in ...
    • Acesso aberto e recursos educacionais : análise de um disurso oficial 

      Nakamura, Ádria Ramos Lustosa; http://lattes.cnpq.br/5725650177718368 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em LinguísticaCâmpus São Carlos, 2016-02-29)
      The Discourse Analysis (AD) is the base of our research project, and once we are affiliated to this theoretical-methodological perspective, we understand that the discourse is not mere transmission of information, but a ...
    • Análise discursiva dos comentários : textualização e historicidade do / sobre o Marco Civil da Internet 

      Silva, José Cláudio Vasconcelos da; http://lattes.cnpq.br/5251251772257360 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em LinguísticaCâmpus São Carlos, 2015-07-15)
      This study analyzed, based on French Discourse Analysis, the circulation of the senses on the Civil Marco of the Internet through the comments in the digital space. Our study object are their comments from a news published ...
    • O Ministério da Educação (MEC) na Educação de Jovens e Adultos (EJA) : linguagem e discurso 

      Teixeira, Odinei Inacio; http://lattes.cnpq.br/0720999467723577 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em LinguísticaCâmpus São Carlos, 2017-12-18)
      In this research, we aim to interpret the construction of meanings through the curricular guidelines published in the Curriculum Proposals, in the Notebooks about the EJA and in the Advertising Campaign of 2016, through ...