• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing Teses e dissertações by Advisor 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Teses e dissertações
  • Browsing Teses e dissertações by Advisor
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Teses e dissertações
  • Browsing Teses e dissertações by Advisor
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing Teses e dissertações by Advisor "Yokota, Rosa"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-8 of 8

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • A motivação de estudantes adolescentes de espanhol de um Centro de Estudos de Línguas 

      Andrade, Flavia Hatsumi Izumida; http://lattes.cnpq.br/0190334429885262 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, Câmpus São Carlos, 22/02/2016)
      This master's research aims to 1) analyze and 2) configure the motivation by teenage students of spanish in a Language Study Center (CEL) in a learning process. We understand motivation as a complex and dynamic system, ...
    • Ensino e aprendizagem de língua espanhola: a motivação de adolescentes de um Centro de Estudos de Línguas 

      Bellini, Mariana Bezerra; http://lattes.cnpq.br/8640353299679616 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, Câmpus São Carlos, 22/02/2018)
      Motivation is considered an important variable in the process of learning a foreign language. The nature of students' motivation is complex and variable, and can be influenced by internal factors, specific to the learner, ...
    • Estudo sobre relatórios de estágio supervisionados em cursos de licenciatura em letras: uma reflexão sobre a formação inicial do professor de espanhol 

      Curti, Natália; http://lattes.cnpq.br/0630292128197198 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, Câmpus São Carlos, 10/02/2015)
      This research, of an interpretive and documentary nature, aims to analyze the reports that are produced by undergraduates of a Portuguese-Spanish Language Teaching Course, as a requirement for the subject Supervised ...
    • Reflexões a partir da perspectiva dos letramentos críticos : a experiência em aulas de língua espanhola no CEL-SP 

      Pinto, Emily de Carvalho; http://lattes.cnpq.br/0773052541645805 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, Câmpus São Carlos, 16/02/2016)
      This Master's degree research aims to analyze the perception, reception and evaluation of students and the teacher-researcher regarding activities employed from the perspective of Critical Literacies. Theoretical aspects ...
    • Crenças sobre a língua espanhola para estudantes brasileiros do ensino fundamental: características e uma proposta de encaminhamento 

      Raizer, Paula Barros; http://lattes.cnpq.br/7157709550260372 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, Câmpus São Carlos, 19/04/2013)
      Taking into account the classroom context, it is necessary to know and to comprehend the previous knowledge brought by students. The beliefs concept (BARCELOS, 1995) is recurring to try to understand this context and to ...
    • Espanhol e português: os pronomes pessoais sujeito em produções escritas em língua não materna 

      Rosa, Jéssica Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/0592749233626484 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, Câmpus São Carlos, 28/06/2019)
      In this dissertation we seek to understand how the clause subject is filled in by the subject personal pronoun (PPS) in written productions, in Brazilian Portuguese (PB) by Spanish speakers and in Spanish (E) by Brazilians. ...
    • Aprender e ensinar espanhol como língua estrangeira: o papel das crenças na formação de ingressantes no curso de licenciatura em Letras 

      Soarez, Ana Carolina Aparecida Marques; http://lattes.cnpq.br/5451811337465470 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, Câmpus São Carlos, 23/02/2015)
      In the framework of foreign language teachers’ formation, studies points out that beliefs can influence teachers’ actions in the classroom and also that these professionals may recall their experiences as language learners ...
    • Representações de professores de línguas estrangeiras em formação: materiais didáticos utilizados em práticas de ensino 

      Souza, Rafaela Silva de; http://lattes.cnpq.br/7194830205023873 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Linguística, Câmpus São Carlos, 28/02/2018)
      Considering the fact that the majority of the research on teaching materials focus on analysis and evaluation of textbooks (TOMLINSON, 2011; VILAÇA, 2012) and by understanding teaching materials as everything that is used ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT