ListarTeses e dissertações por tema "Escola pública"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
Significado social e sentido pessoal da atividade docente do professor de inglês da escola pública
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 22/04/2009)This research aims to investigate the social meaning of the public school English teacher s work and the personal sense he/she attributes to his/her teaching activity. To achieve this objective we used as theoretical basis ... -
Formação com professores de língua inglesa da rede pública no Tocantins : cenas de letramento crítico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 23/06/2017)This thesis deals with a teacher development experience with nine participants from seven public schools in a city in the interior of the Northern Region of Tocantins, experienced through a collaborative work involving ... -
Reflexões a partir da perspectiva dos letramentos críticos : a experiência em aulas de língua espanhola no CEL-SP
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 16/02/2016)This Master's degree research aims to analyze the perception, reception and evaluation of students and the teacher-researcher regarding activities employed from the perspective of Critical Literacies. Theoretical aspects ... -
Narrativas de professores de inglês de escolas públicas e o seu caráter revelador
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 26/04/2013)The aim of this study was to analyze narratives of English language teachers from public schools in São Carlos and Araraquara from the 1950s to 2012, so as to understand the changes that have occurred in the teaching of ... -
Estudos (inter) culturais em cadernos de língua inglesa da rede pública do estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 25/02/2013)We intend, from this research of documental and interpretativist character, to investigate how the cultural contents linked to the teaching and learning of English language are approached, considering the São Paulo State ... -
Relação entre dois livros didáticos e os documentos oficiais de língua inglesa na rede pública : o que a análise de abordagem revela?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 27/03/2013)Our purpose in this qualitative-interpretative documental research is to investigate the relation that can be established between the underlying approach of two English language teaching coursebooks used in São Paulo State´s ... -
Ecos das vozes do Sul na escola pública: formação crítica e decolonial de uma professora de inglês de alunos do MST
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 26/02/2024)Coloniality, resulting from colonialism, assumes a management and control stance in different areas of society, including schools. Studies reveal that exclusion is a phenomenon caused by society through mechanisms that ...