• Marcas coesivas : o ensino e o trabalho de construção textual 

      Marchetti, Eliane Cristina Lopes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 26/02/2013)
      This work is an investigation of the features used in cohesive narratives produced by children in the third year of elementary school. To examine this issue, we chose to analyze the use of terms he (s) and she (s), since ...
    • Docência em língua espanhola: sentidos produzidos pela publicidade de escolas de idiomas 

      Pilla, Adriana de Sousa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 16/03/2015)
      This research's overall aim is to identify which meanings on teaching are produced and put into circulation by language schools advertising and which of these meanings refer specifically to Spanish Language. This is a ...
    • Estudos (inter) culturais em cadernos de língua inglesa da rede pública do estado de São Paulo 

      Kovalek, Olena (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 25/02/2013)
      We intend, from this research of documental and interpretativist character, to investigate how the cultural contents linked to the teaching and learning of English language are approached, considering the São Paulo State ...
    • Práticas translíngues na comunicação de aprendizes de português como língua estrangeira 

      Milozo, Giovana Nicolini (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 18/02/2019)
      This research aims at analyzing and describing communicative practices of four Hispanic learners and one Italian learner, in a Portuguese course offered by a public university in the state of São Paulo, under the Translanguaging ...