Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 32
Relações com o saber : um estudo sobre o sentido atribuído por alunos da rede pública à escola, à língua inglesa e à sua aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-10-31)
In this qualitative study, we aim to investigate the senses of learning English and the relationships established by elementary school students in the context of public school education with the world (with the ...
A estética da cultura popular na folia de momo do Recife: questões de alteridade, corporeidade e transgressão
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-12-02)
The perspective of this work was to understand the culture as an opening way to alterity in the process of identity construction of a socially organized group, reflecting from the philosophy of Mikhail Bakhtin and the ...
Competências do professor de Português Língua Estrangeira (PLE) em formação : (re)construção e reflexão
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-26)
This research aims to analyze the performance of teachers (in the process of education) of Portuguese as a foreign language, based on a range of theoretical models of competence. Therefore, a brief summary of the term ...
Oralidade e letramento no primeiro ano do ensino fundamental: o gênero discursivo tertúlia em sala de aula
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-08-31)
This work focus on a discourse genre called tertúlia, used in classroom by teacher of first grade students of Ensino Fundamental (Elementary School). Its aim was to promote oral participation after the reading of song ...
Os ensinamentos de Confúcio e a formação contemporânea de professores de língua inglesa em Taiwan : relações entre variáveis socioculturais e competências
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-27)
This work aims to study the profile of English teacher education in Taiwan through a more specific discussion of language teacher’s competence. For this, we chose to analyze an English undergraduate teacher education program ...
Descrição e classificação de predicados nominais com o verbo-suporte fazer no Português do Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-27)
Lexical data base building can be considered an essential task for Natural Language Processing (NLP), since the data included can be used in numerous tools, such as Parsers, Semantic Role Labelers, automatic translators, ...
A formação de professores a distância e o acesso de crianças de seis anos à linguagem escrita através de projetos de letramento
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-24)
This research aims to discuss how an e-learning course of continuing education for literacy teachers may contribute to the development of a literacy project with six-year-old children, enabling their access to writing so ...
A ordem do olhar: sentidos da imagem no discurso político televisivo brasileiro
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-26)
Cette recherche propose étudier les effets de sens de l image dans le discours politique télévisuél au cours de l Horário Gratuito de Propaganda Eleitoral HGPE depuis la rédémocratisation du pays jusqu à la dérnière ...
O MSN de papel: um gênero também argumentativo
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-24)
MSN Paper proposal is constituted of written interaction, in the form of conversation, via notebook paper. It can involve two or more students, having that the interaction is developed through the exchange of rotations ...
A palavra do outro ouvida e respondida: uma compreensão enunciativa sobre a atividade de recontar histórias nas séries iniciais
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-25)
On the assumption that a text is the guiding object for both teaching and learning, according to words by Geraldi (2003; 2010), the aim of this study is the analysis of written stories retold by students who are in process ...