Search
Now showing items 1-10 of 12
Uma análise discursiva de normativas oficiais argentinas sobre o ensino de português língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-05-27)
La elección de los idiomas que enseñará el sistema educativo de un país no es una
cuestión de azar, sino que refleja cuestiones políticas, históricas, económicas, sociales, etc.
Debido al interés por la enseñanza del ...
Cultura e Interculturalidade em movimento no ensino de Português Língua Estrangeira: um estudo bibliográfico-documental
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-07-28)
This dissertation is the result of a qualitative bibliographic research design. The concepts of culture and interculturality in the Foreign Language Teaching (henceforth FLT) are investigated under the scope of Applied ...
Para entender o repertório linguístico no ensino superior tecnológico: conversa entre a translinguagem e a educação sociocomunitária
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-08-27)
This thesis presents the results of a research that investigated the role of named languages in Spanish learning, supported by translingual practices and socio-community education. The investigation took place in a context ...
Avaliação de leitura em espanhol língua estrangeira: das concepções dos professores à prática
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-04-23)
Learning assessment, althougth studied in academia, is still a controversial element in the educational field. While it is rejected by students and teachers, it is valued within the education system (SCARAMUCCI, 1999). ...
Curso de inglês para fins de negócios (IFN) online baseado em tarefas orais no AVA Edmodo: um estudo de caso
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-04-30)
This research is inserted in the Linguistic Studies area, specifically in the area of teaching-learning of foreign languages. The general objectives were: to apply and evaluate the effectiveness of a Business English (BE) ...
As TDIC no volume didático Confluencia e possíveis contribuições para a construção de entornos personalizados de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-03-06)
Esta investigación tiene como objetivo identificar cuáles son las actividades didácticas propuestas por un libro didáctico de español que involucra el uso de dispositivos móviles y caracterizarlas desde una mirada técnica ...
Dicionários bilíngues português-Libras no ensino para surdos: usos e funções
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-08-21)
Dictionaries represent an important tool in languages teaching/learning process. It is due to the scientific investment in the field of lato sensu lexicography, area responsible for elaborating the product “dictionary” ...
Youtube como ambiente virtual de ensino e aprendizagem: características de aulas-live de espanhol
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-09-30)
This research aims to problematize the potentialities of YouTube as a space for teaching and learning Spanish, before and during the COVID-19 pandemic. To this end, we analyzed the main characteristics of live lessons of ...
Uma pesquisa-ação: sistemas adaptativos complexos e o espanhol em um contexto militar
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-08-30)
In this research, we assume the learning of a foreign language as a complex adaptive system, in which its components are in constant interaction. We aimed to understand the relationship between the fractal input and fractals ...
Escrita na universidade: um estudo etnográfico acerca dos desafios do fazer científico de estudantes no ensino superior
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-06-29)
Boch et al. (2015, p.11) state that the field of research on academic literacy studies is experiencing notorious growth, mainly due to the massification of higher education, in which students manifest numerous difficulties ...