Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 20
Avaliação de leitura em espanhol língua estrangeira: das concepções dos professores à prática
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-04-23)
Learning assessment, althougth studied in academia, is still a controversial element in the educational field. While it is rejected by students and teachers, it is valued within the education system (SCARAMUCCI, 1999). ...
Curso de inglês para fins de negócios (IFN) online baseado em tarefas orais no AVA Edmodo: um estudo de caso
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-04-30)
This research is inserted in the Linguistic Studies area, specifically in the area of teaching-learning of foreign languages. The general objectives were: to apply and evaluate the effectiveness of a Business English (BE) ...
As TDIC no volume didático Confluencia e possíveis contribuições para a construção de entornos personalizados de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-03-06)
Esta investigación tiene como objetivo identificar cuáles son las actividades didácticas propuestas por un libro didáctico de español que involucra el uso de dispositivos móviles y caracterizarlas desde una mirada técnica ...
Youtube como ambiente virtual de ensino e aprendizagem: características de aulas-live de espanhol
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-09-30)
This research aims to problematize the potentialities of YouTube as a space for teaching and learning Spanish, before and during the COVID-19 pandemic. To this end, we analyzed the main characteristics of live lessons of ...
Experiências de ensinar inglês para crianças na escola pública: olhares e percepções sobre a prática do professor
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-08-28)
Considering the insertion of English Language (EL) in Elementary Education (EE) of public schools in the countryside of São Paulo State, our aim in this research, is to find out how the classes in this context have been ...
A formação inicial de professores de língua inglesa com ênfase no ensino temático baseado em tarefas: a abordagem comunicativa reflexiva revelada do planejamento ao fato
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-08-14)
The objective of this qualitative research, with an ethnographic and interpretative basis, was to analyze teaching units developed and, later, taught by pre-service teachers, from the last year of a Bachelor's Degree in ...
O componente curricular de língua inglesa na BNCC e no Currículo Paulista sob o prisma da educação linguística
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-09-30)
The paper introduces the results of a research that investigated how approached linguistics education is introduced in two different documents: the BNCC and the Paulista Curriculum. Those documents have been current since ...
Uma pesquisa-ação: sistemas adaptativos complexos e o espanhol em um contexto militar
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-08-30)
In this research, we assume the learning of a foreign language as a complex adaptive system, in which its components are in constant interaction. We aimed to understand the relationship between the fractal input and fractals ...
Escrita na universidade: um estudo etnográfico acerca dos desafios do fazer científico de estudantes no ensino superior
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-06-29)
Boch et al. (2015, p.11) state that the field of research on academic literacy studies is experiencing notorious growth, mainly due to the massification of higher education, in which students manifest numerous difficulties ...
Dicionários bilíngues português-Libras no ensino para surdos: usos e funções
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-08-21)
Dictionaries represent an important tool in languages teaching/learning process. It is due to the scientific investment in the field of lato sensu lexicography, area responsible for elaborating the product “dictionary” ...