Search
Now showing items 1-10 of 21
O processo de apropriação do gênero seminário por estudantes recém-ingressos no contexto universitário
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-02-16)
The seminar, a discursive activity predominantly oral and a literacy practice, is a genre of discourse usually used in the academic community as a method of student assessment, which receives peculiar shapes, according to ...
O planejamento da disciplina de língua inglesa da terceira série do ensino médio e suas relações com a proposta curricular do estado de São Paulo e o currículo de Língua Estrangeira Moderna
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-05-24)
In this bibliographic and documental research, our aim is to investigate what kind of relationship may be established between the current Curricular Proposal (CP) of the State of São Paulo, the Modern Foreign Language ...
"Escrevo numa língua que não é minha.": apontamentos sobre processo de ensino e aprendizagem da língua portuguesa escrita por surdos alfabetizados
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-04-26)
In an educational context of Strong worldwide movement in favor of inclusive education, which proposes to accommodate all students regardless of their beliefs, race, socio;economic status, or the ones who have physical, ...
A construção de significados sobre letramento e seus recentes estudos durante a formação inicial e contínua de professores de língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-03-27)
The contemporary period is marked by technological development and by economic, political, cultural and social changes influenced by globalization. Such changes had its impact on Brazilian education, encouraging researches ...
Estudo de padrões lexicais em textos opinativos
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-02-22)
In a daily basis, people face judgments or ideas regarding certain issues in different means of communication, such as, news editorials, magazines, forum threads, e-mails, blogs, etc. In this context, these opinions begin ...
O uso do hipertexto na aula de língua inglesa: promovendo o desenvolvimento da oralidade por meio de novas práticas de linguagem
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-03-09)
This research aims at investigating the use of hypertext in the English Language classroom. The central argument of the study is to promote the development of the oral language through new language practices, because with ...
Ensino de espanhol para brasileiros : das crenças à prática docente
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-03-28)
In recent years, we have observed that the presence of the Spanish language teaching in regular schools has been expanded gradually. However, even in the context of teaching-learning favoring of the Spanish language, it ...
A pequena frase "a esperança venceu o medo" na imprensa cotidiana brasileira : uma leitura discursiva
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-12-17)
It is not from today that we live with the discursive spread of small phrases . Since immemorial times, phrases have been separated from their contexts or co-texts and given into circulation singly, as if they were ...
O funcionamento do discurso político : o Twitter na campanha presidencial de 2010
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-03-12)
El objeto de estudio del analisis del discurso fue, en su fundacion, en las finales 1960, especialmente, del discurso politico. En ese momento, hubo una gran efervescencia politica y el discurso considerado la zona de ...
Dos modelos classificatórios tradicionais na ciência da informação à folksonomia: um enfoque discursivo
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-05-03)
This research is about the models of organization and classification of information in the field of Librarianship and Information Science, prioritizing a more dialogical form of organization of information, the folksonomy. ...