Search
Now showing items 1-10 of 27
Análise das reflexões estabelecidas por pesquisadores entre conhecimento de língua inglesa e desempenho acadêmico
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-02-25)
This study aims at identifying and discussing needs and interests of researchers of a public university in regard to learning or improving their knowledge of English for academic purposes. As a theoretical foundation, we ...
Designações da palavra São Paulo: estudo semântico-enunciativo do movimento histórico de 1932
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-06-18)
This paper aims to develop a semantic enunciative study considering the route of meanings constructed by the determinations of the word São Paulo into the enunciative space in that it considering the language events ...
Professores em formação: significados construídos no processo de interação em sala de aula de português língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-06-24)
According to Almeida Filho (2005), the classroom is not the most important part of the language teaching/learning process, but it is certainly the most significant one. Based on this assumption, the classroom turns up to ...
Relação entre dois livros didáticos e os documentos oficiais de língua inglesa na rede pública : o que a análise de abordagem revela?
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-03-27)
Our purpose in this qualitative-interpretative documental research is to investigate the relation that can be established between the underlying approach of two English language teaching coursebooks used in São Paulo State´s ...
Representações do consumidor de "fake" nos discursos sobre a moda: a análise do discurso e a construção de identidades
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-03-05)
This paper approaches a topic that has been explored with relative frequency in various media and that relates very directly to the logic of media and the marketing production of needs and production of identities: consumption ...
A dimensão de uso da gramática (pragmalinguística) em um livro didático para ensino-aprendizagem de inglês como língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-08-23)
The aim of this work is to verify if and to what extent the pragmatic aspects of
grammar (pragmalinguistics) are covered in some units of an English Language
Teaching textbook used in Brazil. We also aim to delineate the ...
As locuções conjuntivas dado que, desde que e uma vez que no PB: condicionalidade-causalidade
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-03-18)
In this research, we propose the synchronic study of adverbial clauses initiated by conjunctions dado que, desde que and uma vez que in written Brazilian Portuguese. Considering that these conjunctions may express causality ...
Investigação de estratégias de sumarização humana multidocumento
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-08-30)
The multi-document human summarization (MHS), which is the production of a manual summary from a collection of texts from different sources on the same subject, is a little explored linguistic task. Considering the fact ...
Crenças sobre a língua espanhola para estudantes brasileiros do ensino fundamental: características e uma proposta de encaminhamento
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-04-19)
Taking into account the classroom context, it is necessary to know and to comprehend
the previous knowledge brought by students. The beliefs concept (BARCELOS, 1995)
is recurring to try to understand this context and to ...
O leitor contemporâneo e a obra de Machado de Assis: uma análise discursiva da crítica amadora em blogs
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-05-27)
In this study, we attempt to analyze the readings of a contemporary, peculiar community of Brazilian readers consisting of those who are at the same time new readers and new critics of Machado de Assis. To this end, our ...