Browsing Teses e dissertações by Advisor "a3813666-f4e6-4d02-9f02-22c49d7a8c98"
Now showing items 1-8 of 8
-
Investigação da força de relações em classes de equivalência sob emparelhamento com o modelo atrasado (DMTS)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 23/03/2018)Delayed matching to sample (DMTS) enhances the formation of equivalence classes and the transfer of functions between equivalent stimuli when compared to the simultaneous matching to sample (SMTS). A classes reorganization ... -
Emergência de ditado ao longo do ensino cumulativo de discriminações condicionais entre palavras ditadas e impressas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 14/02/2017)The current work involves assessing a computerized teaching module grounded within the stimulus equivalence paradigm. This method has been successfully used for teaching reading and spelling skills to children with a poor ... -
Avaliação de um programa computadorizado de ensino de leitura e escrita de palavras com dificuldades ortográficas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 23/06/2021)The curriculum Learning to Read and Write in Small Steps (In Portuguese, Aprendendo a Ler e a Escrever em Pequenos Passos - ALEPP) aims to teach the reading and writing of Portuguese language words. ALEPP is organized in ... -
Comportamento coordenado em ratos: efeitos da forma de distribuição do reforço entre indivíduos trabalhando em dupla
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 11/05/2022)The coordinated responding of pairs of rats that occur in close temporal proximity can be conceived as a unit of cooperation which has been shown to be modulated by reinforcement schedules, similar to individual responding. ... -
Avaliação de um programa computadorizado de ensino de leitura e escrita de palavras com dificuldades ortográficas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 24/06/2021)The curriculum Learning to Read and Write in Small Steps (In Portuguese, Aprendendo a Ler e a Escrever em Pequenos Passos - ALEPP) aims to teach the reading and writing of Portuguese language words. ALEPP is organized in ... -
Aprendizagem relacional em indivíduos surdos prélinguais : exclusão, equivalência de estímulos e superseletividade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 27/01/2015)conventional verbal behavior may present significant delays on this task. The studies reported in this dissertation investigated discriminative repertoires learning by such individuals aiming at describing these processes, ... -
Responder por exclusão envolvendo relações palavra-objeto e palavra-ação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 26/02/2016)Responding by exclusion is defined, in conditional discriminations tasks, as the immediate selection of a new stimulus, among other known stimuli, when a new sample stimulus is presented. Responding by exclusion is usually ... -
Formação e manutenção de classes de equivalência: efeitos da magnitude das consequências e do uso de um procedimento gamificado
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 22/10/2021)Studies have showed that the relations between equivalence class stimuli can vary in function of numerous experimental parameters. However, few studies investigated the effect of consequences as an independent variable. ...