Navegando Teses e dissertações por assunto "Professores"
Itens para a visualização no momento 1-6 of 6
-
Assessoria virtual para promoção de desenvolvimento socioemocional: avaliação de um programa para professores do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 10/05/2023)The teacher is a fundamental figure in the learning process of social skills in the School context, in articulation with academic learning. This articulation involves teaching strategies that require, in addition to ... -
Programa universal de habilidades sociais aplicado pelo professor: impacto sobre comportamentos sociais e acadêmicos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 18/03/2013)School has an important socialization role and social skills contribute to the socio-emotional and academic development and also behavior problems reduction. To maximize this contribution, universal social skills programs ... -
Literatura infantil como recurso para promoção de habilidades sociais na prática de professoras da educação infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)The childhood is a critical period for social skills learning. In the Early Childhood Education it is important to provide effective and viable resources and strategies for interpersonal development. An alternative is the ... -
Programa de Habilidades Sociais com pais e professores: efeitos sobre educadores e crianças escolares
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 22/03/2019)The literature points out the importance of social skills for the quality of interpersonal relationships, being learned, from a young age, in the interaction with other people. Children with an elaborate repertoire of ... -
Habilidades sociais educativas do professor e sua relação com a avaliação de alunos que sofrem, praticam e testemunham o bullying
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 27/02/2020)Bullying represents a social and public health problem, which requires the development of strategies for remedial and preventive intervention of the phenomenon in schools. Since in Brazil bullying occurs more frequently ... -
Leitura compartilhada por professores para ampliação das interações comunicativas e linguagens em crianças
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 27/05/2020)During childhood language difficulties have been identified as a risk factor for social and academic development. Shared story reading plays an important role in promoting the language. The general objective of this thesis ...