• O mentir pró-social em escolares: influências de idade, contexto social e consequências 

      Arruda, Daiane Araujo de; http://lattes.cnpq.br/7956042101555316 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 13/04/2018)
      Lying with the purpose of gaining social acceptance is called prosocial lying. It serves to avoid embarrassment, to preserve privacy and affective bonds or even to escape from an embarrassing situation. Recent studies on ...
    • Desenvolvimento da cognição social em préescolares sob a ótica da teoria das molduras relacionais 

      Benatti, Lívia Andrade; http://lattes.cnpq.br/8309210241087768 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 11/03/2016)
      Theory of Mind is conventionally defined as the ability to understand and make inferences about one’s own mental states (i.e., desires, intentions and beliefs) and those of other people, and based on this repertoire, one ...
    • Os efeitos do gênero e do histórico de Informantes na confiança seletiva de crianças 

      Messias, Ana Carolina; http://lattes.cnpq.br/8449019704840844 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 12/04/2019)
      Although children use other people’s testimony to learn, recent evidence suggests they do it in a critical manner, trusting their informants selectively. The present study investigated which criterion was privileged by ...
    • Desenvolvimento sociocognitivo : relações entre teoria da mente e humor 

      Nogueira, Stephanie Cristine; http://lattes.cnpq.br/9004451246864342 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 31/03/2017)
      Theory-of-mind development is a process that has been investigated for decades by researchers from different fields (e.g., developmental psychologists, educators, neuroscientists and psychiatrists). A well-developed theory ...
    • A criação de amigos imaginários: um estudo com crianças brasileiras 

      Velludo, Natália Benincasa; http://lattes.cnpq.br/9252163931721056 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 21/03/2014)
      The creation of imaginary companions is a phenomenon that has been timidly explored in the international literature in Psychology and Psychiatry. More specifically, there are still important questions regarding who are the ...