Browsing Teses e dissertações by CNPq Subject "CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM"
Now showing items 1-3 of 3
-
Criatividade e metacognição: desenvolvendo e avaliando um programa de estímulo na pós-graduação a distância
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 17/08/2023)The main objective of this study was to develop a program to stimulate creative and metacognitive skills in graduate students in distance education, evaluating its feasibility and quantitative and qualitative effects. The ... -
Habilidades sociais educativas de docentes universitários na avaliação de alunos: validação de um instrumento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 01/04/2019)The present study had as objectives to examine: (a) evidence of validity of the Inventory of Educational Social Skills of the University Professor – Student Version (IESS-UPStudent) based on the internal structure and ... -
Os efeitos da leitura dialógica sobre a aquisição de habilidades pré-matemáticas em pré-escolares
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 26/11/2021)Although mathematical knowledge is essential for the individual's autonomy and independence, allowing the resolution of everyday problems, we observe a critical condition about the level of learning in Mathematics, especially ...