• Efeito do Ensino de Sinônimos sobre a Compreensão de Textos 

      Aran, Marineide Aquino de Souza; http://lattes.cnpq.br/0270166971148398 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 29/02/2016)
      The ultimate goal of learning how to read is to understand the information present in a text and variables involved in reading with understanding have been widely studied. This paper aims to investigate whether teaching ...
    • Habilidades sociais educativas de docentes universitários na avaliação de alunos: validação de um instrumento 

      Santos, Joene Vieira dos; http://lattes.cnpq.br/2758607421177423 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 01/04/2019)
      The present study had as objectives to examine: (a) evidence of validity of the Inventory of Educational Social Skills of the University Professor – Student Version (IESS-UPStudent) based on the internal structure and ...
    • Literatura infantil como recurso para promoção de habilidades sociais na prática de professoras da educação infantil 

      Santos, Juliana Pinto dos; http://lattes.cnpq.br/2841372054746894 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)
      The childhood is a critical period for social skills learning. In the Early Childhood Education it is important to provide effective and viable resources and strategies for interpersonal development. An alternative is the ...