Browsing Teses e dissertações by Subject "Ensino fundamental"
Now showing items 1-4 of 4
-
Relações de equivalência entre elementos de funções do primeiro grau para alunos do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 26/02/2014)This master‟s thesis consists of a study, reported a paper format, about crucial variables present in the establishment of relations between elements of first degree functions. This study was conducted from the ... -
Avaliação de habilidades pré-aritméticas e ensino de adição e subtração para crianças: contribuições da análise do comportamento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 23/08/2013)The purposes of this study were propose: a pre-math skills evaluation tool for map the students repertoire of the early years of elementary school and analyze the complexity of relations of the tool; and an evaluation and ... -
Ensino programado para o planejamento de aulas de matemática de ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 27/06/2016)Lesson planning is part of the teaching and learning process. Given the effects of planning on teacher behavior, some initiatives use lesson planning as teacher training procedure. A lesson plan - desired product of the ... -
Emergência de ditado ao longo do ensino cumulativo de discriminações condicionais entre palavras ditadas e impressas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 14/02/2017)The current work involves assessing a computerized teaching module grounded within the stimulus equivalence paradigm. This method has been successfully used for teaching reading and spelling skills to children with a poor ...