Navegando Teses e dissertações por assunto "Learning"
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
-
O uso sustentável de recursos comuns em um jogo digital
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 27/09/2022)The PhD dissertation contains three chapters in paper format The first chapter presents a theoretical article about sustainability, the use of common access resources and analytical-behavioral studies related to environmental ... -
Aprendizagem e engajamento como função de consequências para o desempenho de crianças em um programa de ensino individualizado de leitura
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 17/10/2014)The individualized teaching program for elemental reading and writing skills Learning to Read and Write in Small Steps has been systematically developed and improved for the last 25 years. Anecdotal observations suggested ... -
Determinantes da apreciação da interpretação musical: hábitos de escuta, escolaridade e área de formação acadêmica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 29/08/2014)Musical knowledge, although usually conceived as instrumental expertise, has another important element: appreciation. Whereas most people can listen to musical stimuli, the way these stimuli are appreciated is largely ... -
Ensino de relações nome-objeto e aprendizagem de relações emergentes por bebês
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 30/04/2018)The studies reported in this dissertation specifically addressed the population of toddlers, aged between 14 and 25 months age. The studies investigated the teaching of name-object relations in tasks of auditory-visual ... -
Aprendizagem por exclusão em indivíduo com diferentes perfis de desenvolvimento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 27/03/2013)It is noticed that children learn about 14.000 words to the age of five years old. One of the phenomenon related to this remarkable language development is known as exclusion responding. This responding, described as the ...