• Desenvolvimento sociocognitivo : relações entre teoria da mente e humor 

      Nogueira, Stephanie Cristine (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 31/03/2017)
      Theory-of-mind development is a process that has been investigated for decades by researchers from different fields (e.g., developmental psychologists, educators, neuroscientists and psychiatrists). A well-developed theory ...
    • Desenvolvimento da cognição social em préescolares sob a ótica da teoria das molduras relacionais 

      Benatti, Lívia Andrade (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 11/03/2016)
      Theory of Mind is conventionally defined as the ability to understand and make inferences about one’s own mental states (i.e., desires, intentions and beliefs) and those of other people, and based on this repertoire, one ...
    • Efeitos do ensino do responder relacional dêitico sobre o desempenho de crianças pré-escolares em tarefas de teoria da mente 

      Vieira, Susane Vitória Gonçalves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 07/06/2019)
      Theory of Mind is the ability to attribute mental states to self and other individuals which, in turn, allows one to predict human behavior. Researchers who base their work on Relational Framing Theory claim that Perspective ...
    • Jogos digitais e cognição social de crianças: um estudo experimental 

      Scienza, Livia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 25/09/2020)
      In the last decade, the number of new digital games of various genres has grown a lot, eminently after the creation of game management platforms and after the dissemination of eSports. Digital games, beyond their entertainment ...