• português (Brasil)
    • English
    • español
  • español 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
Acerca de
  • Politicas
  • Instrucciones a los autores
  • Contacto
    • Politicas
    • Instrucciones a los autores
    • Contacto
Listar Teses e dissertações fecha de publicación 
  •   Principal
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Profissional em Educação - PPGPE
  • Teses e dissertações
  • Listar Teses e dissertações fecha de publicación
  •   Principal
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Profissional em Educação - PPGPE
  • Teses e dissertações
  • Listar Teses e dissertações fecha de publicación
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documentoEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documento

Mi cuenta

Acceder

Listar Teses e dissertações por fecha de publicación

Ordenar por:

Orden:

Resultados:

Mostrando ítems 1-20 de 106

  • Autor
  • fecha de publicación
  • fecha de envío
  • Asesor
  • Programa de posgrado
  • Tipo de documento
  • título
  • ascendente
  • descendente
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • A disciplina eletiva dos barracos às mansões: relações com os saberes 

      Vieira, Andréa Antunes Lemo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 06/06/2015)
      This research aims to analyze the relationship with regard to the knowledge that can be established by students of Basic Education while they are studying the elective course, of interdisciplinary nature: “From shacks to ...
    • Educação das relações étnico-raciais e produção de textos na escola: traços, letras, cores e vozes das crianças 

      Bonifácio, Solange (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 28/07/2015)
      This study is dedicated to understanding the development of school educational processes guided by the inter-relationship between education of ethnic-racial relationships and activities of reading and writing texts production, ...
    • Problematizações a partir de situações emergentes do cotidiano : compreensões e possibilidades envolvendo relações quantitativas, medidas, formas e orientações espaço temporais em turmas de crianças de quatro anos 

      Cavalcante, Naila Fernanda Matielo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 04/08/2015)
      This work aims to analyze four-year-old children’s speech in problematizations that were proposed by a teacher based in emerging situations present in the daily life of early childhood education. Here, the speeches that ...
    • Desenvolvimento curricular de Matemática nos anos iniciais na perspectiva do professor e do coordenador: um estudo do projeto EMAI de São Paulo 

      Silva, Emerson de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 06/08/2015)
      The general objective of this research paper is to have an understanding of the process of curricular development in the Initial Years of Basic Education from the perspective of teachers and teacher coordinator. This ...
    • Formação continuada de professores de matemática na EFAP : os significados de um grupo de professores 

      Rocha, Gisele Dionísio Ferreira da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 14/08/2015)
      This research, qualitative in nature, seeks to answer the question: What are the meanings given by a group of teachers in relation to continuing education offered by participating in EFAP – Training School and Teacher ...
    • Programa Vamos Cuidar do Brasil com Escolas Sustentáveis : análise de uma experiência na Escola Estadual Antonio Padilha no munícipio de Sorocaba-SP 

      Freitas, Maria Estela Maciel (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 21/09/2015)
      Considering that the construction of sustainable social practices are central goals to guide the education of citizens in any learning context the Ministry of Education (MEC) has prepared the Progran “Let’s take care of ...
    • O ensino de matemática na perspectiva CTS : ações e reflexões de uma professora 

      Arxer, Eliana Alves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 07/12/2015)
      The teaching approach based on the STS perspective (Science-Technology-Society) has received highlights in publications in the area of education, because it helps the formation of critical thinking. This research aims ...
    • (Re)construindo sentidos: os discursos sobre a formação do professor de língua portuguesa no Brasil 

      Cressoni, Luciana Aleva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 17/12/2015)
      This research aims to understand the dominant circulating senses and, therefore, appear as a true effect on being a Portuguese language teacher in Brazil. Understanding that the senses are linked to the work of ideology ...
    • Um estudo sobre o uso do GeoGebra na aprendizagem de geometria analítica no ensino médio 

      Silva, Girleide Maria da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 12/02/2016)
      This study investigated, in a quantitative-qualitative approach of a descriptive nature, the influence of Mathematics teaching combined with technological resources in the learning of some contents of Analytical Geometry. ...
    • Uma proposta didática sobre plantas medicinais nos anos iniciais do ensino fundamental na perspectiva ciência-tecnologia-sociedade 

      Maciel, Flávia Rossi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 01/06/2016)
      This research originated from issues related to scientific literacy, aimed to analyze the potential and limitations of the study on medicinal plants from the CTS approach (Science- Technology-Society). Science education ...
    • Usos de portfólios em diferentes práticas: um olhar de uma educadora 

      Martins, Karinne de Pádua Gonçalves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 08/08/2016)
      In this research we intend to analyze the meanings of the term “portfolio through the use of practices in which it is employed. The theoretical and methodological framework was based on aspects of Wittgenstein’s philosophy ...
    • Escola, consumo e projetos de vida na visão de jovens estudantes de uma escola pública e outra privada no interior do estado de São Paulo 

      Cinati, Anderson (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 16/08/2016)
      The guidelines that establish the Basic Education in Brazil are the same to public and private schools, however, the education developed with students from both groups can have different directions. The relation between ...
    • Sistemas de gestão de aprendizagem e o professor no século XXI : uma análise discursiva dos efeitos das tecnologias digitais de informação e comunicação na formação do imaginário docente 

      Ferreira, Ana Elisa Sobral Caetano da Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 29/08/2016)
      The main purpose of this study is to analyze, by using Discursive Sequences, the paradox established during the construction of the teacher’s image in the twenty-first century. The corpus of this research consists of two ...
    • O uso de jogos e a mediação do professor na abordagem histórico-cultural : primeiras aproximações 

      Pereira, Patrícia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 27/10/2016)
      The present study had as reference the Teaching Activity and Being Learning Situation aimed at internalizing of theoretical knowledge through the action and reflection (both the kids and the researcher) in the search for ...
    • O ensino de arte nas escolas públicas paulistas : contraponto crítico sobre a discrepância entre o que se aspira e o que se ensina 

      Vieira, Leandro Augusto Gonçalves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 24/11/2016)
      Considering the theoretical and metodological aproaches of Critical Theory of Society, especially by the contributions of Adorno and Horkheimer, this study analyses the discrepancy between what is yearned for and what ...
    • Ensino de astronomia para os anos iniciais : uma proposta a partir da observação da lua 

      Simon, Paula Cristina da Silva Gonçalves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 14/12/2016)
      This research presents results of an investigation of educational pedagogy done with a group of second grade students from an Elementary School. The investigation involved observations of the Moon and educational activities ...
    • Coleções didáticas do PNLD Campo 2016 : um discurso em análise 

      Negri, Licia Bonsi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 17/02/2017)
      El objetivo de este trabajo es presentarnos los discursos que circulan sobre el campo, através de las colecciones didácticas del Programa Nacional do Livro Didático – PNLD Campo 2016, enfocando la educación del campo, ...
    • Professor de inglês e o livro didático : concepções teóricas presentes nas orientações do Manual do professor da coleção “Take over” 

      Marcasso, Fabiana (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 03/04/2017)
      Among too much difficulties which affect the success of English teachers of public schools, this search aimed to analyse the teacher profile developed by the didatic book entitled “Take Over” of the Programa Nacional do ...
    • A construção de conceitos sobre a pequenez humana : astronomia em aulas de filosofia no ensino médio 

      Nascimento, Carlos Alexandre do (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 16/05/2017)
      This work analyzes the possibility that some of the contents of Astronomy would be introduced in Philosophy classes, verifying its applicability as a proposal for an interdisciplinary activity in high school. The aim of ...
    • Jogos no ensino de matemática: um estudo de teses e dissertações com a perspectiva histórico-cultural 

      Gomes, Ana Karina Marmorato (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 26/06/2017)
      This research presents a result from the enquiry and assay of thesis about the using games when teaching math on a historical and cultural perspective. It was accomplished a list of published books at the math education ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Sugerencias

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Sugerencias

      UFSCar

      IBICT