Navegando Programas de Pós-Graduação por orientador "5dad53b4-f4f2-4c92-b369-473de23cc8da"
Itens para a visualização no momento 1-12 of 12
-
Docência no ensino superior : aprendendo a ser professor de contabilidade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/07/2015)Inserted in the field of Teaching in Higher Education, this research aimed to understand which conceptions about being a teacher underlie and give meaning to teaching accounting professors in higher education. Of ... -
Aprendizagem e desenvolvimento profissional da docência em um espaço híbrido de formação : o terceiro espaço
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/02/2016)This research aimed to analyze the limits and contributions of a hybrid space, the 3rd Space, understood as dialogue environment between students of Pedagogy - of distance learning programs -, experienced Elementary School ... -
Mentoria para a docência na Educação Infantil: formação on-line e saberes docentes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/03/2017)Teaching learning and professional development is a lifelong process. It is a process that involves the personal and professional trajectory of each individual that acts in the school education, be it in the scopes of the ... -
Narrativas (auto) biográficas de professoras surdas: um olhar para a aprendizagem da docência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 16/12/2022)We start from the assumption that learning how to teach is a continuous process, which occurs throughout life and does not exclusively refer to stagnant training moments, and that the quality of educational processes is, ... -
Mentoras de professoras iniciantes da educação infantil: enfrentando e superando tensões no processo de ensinar a ensinar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 18/11/2022)We sought to analyze the processes of tension evidenced in three experienced teachers, Early Childhood Education (ECE) mentors of beginning teachers (BT), participants. Tension can be characterized as opposition of ideas, ... -
Professoras experientes e a base de conhecimento para o ensino: pontas de icebergs
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)The focus of this research was the configuration of the Knowledge Base for the Teaching of experienced teachers, with the following objectives: to identify, describe and analyze which knowledge of this base are expressed ... -
Mapeamento das necessidades formativas do formador de professores atuante no programa de formação online de mentores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/02/2017)The reflexions of this study are embedded in a context of continuing training in-school developed under the Online Training Program of Mentors (known as PFOM). It is a set of issues related to teachers of basic education, ... -
Programa de Formação Online de Mentores da UFSCar: contribuições para o desenvolvimento profissional de professores iniciantes participantes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)The main objective of this research is to analyze the mentoring actions that may have contributed to the possible professional development and teaching learning by the beginning teachers monitored in the Online Mentors ... -
Características da identidade do mentor em construção: Programa de Formação Online de Mentores da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 18/02/2016)The main objective of this research is to characterize elements of personal and professional development and participation in the proposed training process that may have influenced the construction of teacher identity and ... -
Aprendizagens profissionais sobre a docência e pesquisa científica de tutoras de um programa híbrido de mentoria da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/06/2021)This dissertation is linked to the Graduate Program in Education at the Federal University of São Carlos-UFSCar in the research group: Teacher and other Educational Agents Education. The scope of the investigation was to ... -
Professores experientes de uma escola freinetiana: identidade, saberes e processos de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Ciências Fisiológicas - PIPGCF, Câmpus São Carlos, 29/06/2021)Considering the relationship, as a teacher and researcher, with aspects related to teacher education and Freinet Pedagogy, this research aims to understand the knowledge, the teaching learning processes and the constitution ... -
Formadores de formação continuada de professores: aprendizagem e desenvolvimento profissional em uma perspectiva heutagógica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 05/08/2022)This thesis is part of the research developed in the Postgraduate Program in Education (Doctorate degree) at the Federal University of São Carlos (UFSCar), in the Teacher Education and other Educational Agents research ...