Browsing Programas de Pós-Graduação by Advisor "682eb16a-c95d-4956-bd77-9f44ff73c6c3"
Now showing items 1-7 of 7
-
Uma análise discursiva de normativas oficiais argentinas sobre o ensino de português língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 27/05/2021)La elección de los idiomas que enseñará el sistema educativo de un país no es una cuestión de azar, sino que refleja cuestiones políticas, históricas, económicas, sociales, etc. Debido al interés por la enseñanza del ... -
Autoria e textualização: humor nos processos de inscrição discursiva na constituição autoral de Tutty Vasques
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 28/03/2017)Joining the theoretical framework of French Line Discourse Analysis, more precisely, to the reflections proposed by Maingueneau and Possenti, this work is developed from the studies on authorship and humour. For Maingueneau ... -
Letramento literário na sala de aula: as práticas pedagógicas de leitura e a atuação do aluno leitor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 19/02/2020)This research brings the result of the investigation of Pedagogical Practices of Literary Reading and the performance of the student/reader in a state public school of Guanambi (BA). As a theoretical framework, the research ... -
Leitura e discurso: uma análise discursiva dos sujeitos leitores inscritos em um livro didático de língua portuguesa do ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 28/06/2019)According to Angela Kleiman, “every text can in principle favor critical reflection; on the other hand, every text can also be trivialized by schoolwork ” (KLEIMAN, 2007, p. 105). Thus, it is in the inadequate way of ... -
A legislação da educação a distância no Brasil: uma análise discursiva materialista dos conceitos de aluno e professor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 08/02/2019)In this work, we aim to investigate the meanings movement of the words teacher and student in Distance Learning (hereinafter DL) through the statements contained in the discursive materiality of the legislations of this ... -
O discurso sobre a internacionalização das universidades brasileiras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 31/05/2021)The idea of internationalization has aroused the interest of university institutions, national governments and international organizations involved with higher education (DE WIT, 1998; DE WIT et al., 2017; KNIGHT, 2012) ... -
Escrita na universidade: um estudo etnográfico acerca dos desafios do fazer científico de estudantes no ensino superior
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 29/06/2021)Boch et al. (2015, p.11) state that the field of research on academic literacy studies is experiencing notorious growth, mainly due to the massification of higher education, in which students manifest numerous difficulties ...