Browsing Programas de Pós-Graduação by Title
Now showing items 453-472 of 4932
-
Avaliação de procedimentos de ensino para ampliar a produção oral de sentenças em crianças com implante coclear
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 30/04/2019)Researches in verbal learning of sentences, in cochlear implants’ (CI) users, are recent and suggest the potential of equivalence-based instruction (EBI) and matrix training to promote the symbolic relations, the control ... -
Avaliação de professores sobre o repertório social e acadêmico de alunos com deficiência mental incluídos no ensino regular.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 17/02/2006)The school inclusion of pupils with specials educational needs at the regular teaching have been the proposal guide and dominant especial education at the Brazil on last years. With this proposal beginning studies and ... -
Avaliação de proficiência oral em língua estrangeira : foco nos elementos provocadores na interação face a face do exame Celpe-Bras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 14/02/2017)Proficiency exams and tests have increasingly attracted the attention of people in general and Applied Linguistics researchers interested in Language Assessment, as they may cause a significant impact on the examinee, since ... -
Avaliação de programa de educação positiva com recursos tecnológicos para mães que agridem fisicamente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 02/04/2015)This thesis involves a compilation of scientific texts and comprises four manuscripts: one book chapter and three Journal papers. Such texts are articulated in order to structure the theoretical support, the development ... -
Avaliação de programa para capacitar pais como agentes de promoção de comportamentos de estudo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 19/02/2009)Parental involvement can be crucial for children s academic success; however, parents often don t have appropriate repertoire to deal with scholar difficulties or to promote autonomous and effective study behaviors in their ... -
Avaliação de programas de treinamento de professores para promover habilidades sociais de crianças com dificuldades de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/03/2007)Although the importance of learning disabilities has been recognized since many years, the high rates of failure in various series of fundamental teaching still preoccupy researchers of several areas. Recognizing the ... -
Avaliação de repertórios matemáticos básicos de indivíduos com síndrome de Williams
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 07/07/2019)Williams syndrome is a genetic disorder marked by the deletion of approximately 25 genes on chromosome 7q11.23. In addition to typical facial features, Williams's syndrome is marked by an asymmetric cognitive profile in ... -
Avaliação de um programa computadorizado de ensino de leitura e escrita de palavras com dificuldades ortográficas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 24/06/2021)The curriculum Learning to Read and Write in Small Steps (In Portuguese, Aprendendo a Ler e a Escrever em Pequenos Passos - ALEPP) aims to teach the reading and writing of Portuguese language words. ALEPP is organized in ... -
Avaliação de um programa computadorizado de ensino de leitura e escrita de palavras com dificuldades ortográficas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 23/06/2021)The curriculum Learning to Read and Write in Small Steps (In Portuguese, Aprendendo a Ler e a Escrever em Pequenos Passos - ALEPP) aims to teach the reading and writing of Portuguese language words. ALEPP is organized in ... -
Avaliação de um programa de atividades físicas sistematizadas para adultos com deficiência intelectual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/02/2011)Many people with intellectual disabilities have been deprived of experiences of physical activity, leisure, culture, among others, throughout life, by no offering programs and the historical process of repression in society. ... -
Avaliação de um programa de comunicação alternativa e ampliada para mães de adolescentes com autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 10/02/2006)Considering the communication deficit and the behavior desorder as a symptom present in autism, it would be logic to rationalize that these factors are all interconnected. The literature has been showing that families, ... -
Avaliação de um programa de ensino de habilidades de brincar para crianças com TEA aplicados por mães durante o período de isolamento social
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 12/07/2022)Autism Spectrum Disorder is a neurodevelopmental disorder characterized by deficits in social communication and restricted interests. Parental training is being a possibility to teach parents about the concepts in Applied ... -
Avaliação de um programa de formação docente sobre inclusão escolar aliando ensino colaborativo e diferenciado
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 15/10/2021): Initially the basic premise of Special Education was that its target audience students would benefit from a unique body of knowledge that were intended for them if they studied in small classes and in separate environments, ... -
Avaliação de um programa de formação sobre recursos de alta tecnologia assistiva e escolarização
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 09/03/2012)The right to an appropriate education for students with cerebral palsy requires the provision of resources that will help individuals to improve their performance in everyday tasks more efficiently and independently. The ... -
Avaliação de um programa de práticas educativas para monitoras de um abrigo infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/02/2007)In the last few decades, it seems to be increasing the number of families who find difficulties to educate its children. The most frequent parents concerns are: the difficulty of establishing limits to the behavior of ... -
Avaliação de um programa de resposta à intervenção multinível para estudantes com dificuldades de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2014)The model of Response to Intervention ( RTI ) is a multilevel program for the early identification of possible delays academics directed at students who have learning difficulties that require more specific interventions. ... -
Avaliação de um programa informatizado de reconhecimento de fala em indivíduos com deficiência mental e com problemas de linguagem.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 19/09/2005)The general aim of this study was the evaluation of the speech-recognition technology together with the MESTRE software, in order to check their viability to educational objectives. 110 individuals participated of this ... -
Avaliação de um programa preventivo de violência escolar: planejamento, implantação e eficácia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 31/08/2012) -
Avaliação de uma intervenção em bullying envolvendo alunos, professores e pais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 30/08/2021)Due to the need for effective interventions to combat bullying, researchers currently recommend programs with a whole-school approach, using multiple strategies to work with different individuals in the school context. ... -
Avaliação de uma intervenção para prevenção da violência no namoro
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 24/03/2017)This thesis is developed with four articles presenting the trajectory and development of an intervention to prevent dating violence among Brazilian adolescents. At first, a pilot study was conducted with 34 adolescents, ...