Listar Programas de Pós-Graduação por título
Mostrando ítems 1137-1156 de 4932
-
Da licenciatura ao início da docência: vivências de professores de matemática na utilização das tecnologias da informação e comunicação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 14/09/2008)This research aims to investigate the contributions of UFSCar s Teaching License in Mathematics and the experiences of teachers at the beginning of their careers when introducing and using the Information and Communication ... -
Da linguagem à memória: uma análise dos gêneros discursivos desenvolvidos na história da TV Cultura
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 27/02/2018)Television has acquired the power to influence the development of subjects with a high level of reach in the social categories of individuals providing simultaneous communication to different places. With these characteristics, ... -
Da luta pela Politecnia à reforma do ensino médio: para onde caminha a formação técnica integrada ao ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/11/2018)This research has as its theme the study of the technical training integrated to the high school proposed by law 11.892 / 08 that created the Federal Institutes of Education, Science and Technology. Within this theme, we ... -
Da oferta da educação infantil em tempo integral à integralidade na educação: um estudo sobre o município de São Carlos/SP
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 08/12/2021)We aim to present in this work the trajectory of Full-time Early Childhood Education and how this education modality has been configured historically and politically in the municipality of São Carlos, through bibliographic ... -
Da pedagogia do jogo ao voleibol sentado: possibilidades inclusivas na Educação Física Escolar; Inclusão
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/06/2011)Sport is one of the most developed contents in physical education classes in schools; nevertheless, it doesn‟t get the necessary pedagogical treatment for its better use as an educational instrument. In order to be ... -
Da racialização a etnicização : a construção de um complexo posicionar-se
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, Câmpus São Carlos, 02/09/2015)Since 2004 the city of Lins (São Paulo) receives proportionately the largest flow of African students in São Paulo. Early in our research had about 140 students from the Portuguese Speaking Countries (PALOP): Angola, Cape ... -
Da repressão à abertura política : processos de espetacularização do discurso político
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 25/02/2011)La production discursive pendant la période de la dictature militaire au Brésil (1964-1985) a présenté des particularités qui déterminent des transformations réglées par le majeur ou le mineur degré de répression pratiquée ... -
Da saúde à qualidade de vida - por um humanismo bakhtiniano
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 06/03/2015)The word "Health" changed your senses throughout the XX century and their sense of contours are linked to the concept of "Quality of Life". One of the causes was the humanities approach of Medical Sciences and there is ... -
Da Síria a São Paulo: a vinda de famílias refugiadas sírias ao interior paulista
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, Câmpus São Carlos, 09/05/2023)This research aims to analyze the relationship between historical Syrian migration and the arrival of Syrian refugee families to Itapira, a city in the countryside of São Paulo, in order to understand the similarities and ... -
Da união para os municípios? Os desafios da intersetorialidade na gestão e implementação local do Programa Bolsa Família (Estado São Paulo/ 2006-2013)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 25/04/2017)No summary -
Dados abertos governamentais em saúde pública: um estudo de caso da vigilância epidemiológica do município de São Carlos/SP
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 31/08/2022)Open Government Data (OGD) is an initiative that promotes the publication of public government data and information in reusable formats, with the aim of increasing transparency and fostering greater political participation ... -
Dados de autoridade de artistas da música: estudo do Virtual International Authority File (VIAF) e das diretrizes Resource Description and Access (RDA)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação - PPGCI, Câmpus São Carlos, 19/03/2021)With technological advances, daily tasks have been modified, especially the activities that streamline, interact, and relate us to the platforms, applications and webservices that enable the production of information. ... -
Dança e música : por uma educação humanizadora em prática musical coletiva
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2009)This Master s Dissertation introduces a dialogue between music and dance languages in a collective music practice context, more specifically in a community orchestra. With this purpose, the researcher, dancer and dance ... -
Dança Livre: processos educativos emergentes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2023)Esta investigación tiene como objetivo identificar y comprender los procesos educativos que emergen de la práctica social del curso Danza Libre, del programa Universidad Abierta de la Tercera Edad (UATI), de la Fundación ... -
Dançar fechando: etnografia da Escola de Dança FUNCEB de Salvador
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, Câmpus São Carlos, 16/04/2019)Bodies and dances are the key elements to understand this work: together, they create mouvements. These bodies move, learn, are modified, create; dances inform, expose, are updated. These two elements are together in a ... -
Dançar o mundo petrificado: a experiência estética e o lugar do inconformismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 07/06/2024)This doctoral research, based on the critical theory of society, aims to analyze the possibility of mobilizing non-conformity from the aesthetic experience of dance-theatre. This important artistic movement of the 20th ... -
Dar e receber um abraço: uma análise da conversão em português brasileiro
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 31/03/2022)Defined by G. Gross (1989) as a formal operation that establishes a relation of paraphrastic equivalence between two elementary constructions, Conversion has been gaining prominence in works in the area of linguistic ... -
Darstellungen nos Princípios da Mecânica e no Tractatus : a representação dos objetos e a figuração do mundo em Hertz e em Wittgenstein
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil, , 15/03/2012)The aim of this thesis is based on the defense of the hypothesis that there are remarkable influences of the physicist Heinrich Hertz s thinking, especially his The Principles of Mechanics (1894), on the Wittgenstein s ... -
Das categorizações aos valores referenciais: a (in)definição linguística em construção
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 05/04/2021)Dans cette thèse, nous avons développé une étude sur la notion d’« indéfinition » vu sur l’approche de la Théorie des Opérations Prédicatives et Énonciatives (TOPE), un cadre théorique sur lequel nous nous appuyons. Cette ... -
Das escolas isoladas ao Grupo Escolar : a instrução pública primária em Mariana - MG (1889-1915)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 22/02/2011)This dissertation is inserted in the area of foundations of Education of the Program of Post- Graduation in Education of the Federal University of São Carlos. A study of the field of History of School institutions, which ...