• Procedimentos e processos: uma delicada relação na aprendizagem de discriminações por bebês 

      Sousa, Naiara Minto de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 30/08/2013)
      This dissertation was based on four empirical research reports submitted for publication in specialized journals. The empirical researches laid the foundations for a theoretical analysis on Stimulus Control and discrimination ...
    • Novos repertórios verbais em crianças pequenas: ouvinte, falante e classes de estímulos equivalentes 

      Almeida, Christiana Gonçalves Meira de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 02/07/2014)
      Research on stimulus class formation in very young children can bring important contributions to our current understanding of relations between verbal operants and concept formation repertoire. The present research was ...
    • Ensino de relações nome-objeto e aprendizagem de relações emergentes por bebês 

      Souza, Leylanne Martins Ribeiro de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 30/04/2018)
      The studies reported in this dissertation specifically addressed the population of toddlers, aged between 14 and 25 months age. The studies investigated the teaching of name-object relations in tasks of auditory-visual ...
    • Efeitos de um procedimento de ensino com música no comportamento ecoico de crianças pequenas 

      Covre, Josiane Fernanda (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2024)
      Echoic behavior is defined as a vocal response with point-to-point correspondence between the response and the preceding discriminative vocal stimulus. The ability to echo can be considered essential for other verbal ...