• A escolarização da pessoa com deficiência nas comunidades ribeirinhas da Amazônia Paraense 

      Fernandes, Ana Paula Cunha dos Santos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/02/2015)
      In this doctoral research it is questioned: how does the education of students with special needs who attend schools in riverside communities linked to Belém of Pará system of education? The objective is to analyze the ...
    • Profissionalidade docente na educação do campo 

      Lopes, Wiama de Jesus Freitas (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 22/02/2013)
      This thesis entitled "Professionalism in Teacher Rural Education analyzes the process of formation of the teaching profession of educators in the field of Breves riversidemultigrade classes on the island of Marajó, state ...
    • Resgate histórico das escolas rurais em São João da Boa Vista - SP 

      Gimenes, Carolina Moraes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2014)
      This paper aims to present and analyze fragments of the history of rural education in São João da Boa Vista, in the state of São Paulo. Referring to the principle of totality, the work brings some notes on education in the ...
    • O manual do professor do Programa Nacional do Livro Didático do Campo (PNLD-Campo) 

      Santos, Alessandra de Sousa dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)
      This PhD Thesis aims to analyze conceptions into the teacher's manuals indexed to textbooks for rural schools distributed by the Programa Nacional do Livro Didático-Campo (PNLD-Campo) along the years 2013 to 2018 and ...
    • A alfabetização é nossa! Contribuições da educação dialógica à alfabetização e ao letramento do campo: um estudo bibliográfico 

      Oliveira, Cristiane Fontes de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 31/03/2021)
      This paper presents a qualitative research in the field of Education, focusing on literacy skills in the modality of rural education, specifically that literacy, as a teaching and learning process, offered to students ...