• A intensificação das contradições das práticas institucionais induzidas pela atual cultura da universidade pública: o caso da FEMEC-UFU 

      Stopa, Lia Bernardes Basile Silveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 25/02/2011)
      This work has the objective to analyze the perspective of the research professors (―professores pesquisadores‖) about the possible consequences of the work intensification, on the graduate level, for the teaching ...
    • A nova política de financiamento de pesquisas: reforma no estado e no novo papel do CNPq 

      Kato, Fabíola Bouth Grello (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 08/02/2013)
      This study investigates the role of new and recent CNPq agency as advisor and financier of new policies and practices of research in our country based on the analysis of notices published by that body in the period 2004-2011 ...
    • Inovação em serviços públicos: o caso Poupatempo 

      Teciano, Livia de Carvalho Gutierrez (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 24/02/2014)
      This paper contributes to the study of Science, Technology and Society meanwhile analyses the innovation in public services, by applying concepts of bureaucracy and innovation to public institutions. For this, the study ...