Navegando Programas de Pós-Graduação por orientador "Domeniconi, Camila"
Itens para a visualização no momento 1-8 of 8
-
Aplicação de um programa informatizado de ensino de leitura e escrita por familiares de indivíduos com deficiência intelectual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 25/02/2011)Researchers have made great efforts on building effective teaching methodologies for learners with diverse repertoires. In this direction, a group of behavior analysts developed a computerized teaching program that has ... -
Formação e manutenção de classes de equivalência: um estudo com participantes da 3ª idade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 08/03/2010)The paradigm of stimulus equivalence has been widely studied, with different populations. Several studies have investigated the variables that can influence the formation and maintenance of equivalent stimulus classes. ... -
Discriminações simples e reforçamento específico e diferencial para cada classe no ensino de leitura a indivíduos com atraso no desenvolvimento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 03/03/2011)Training procedures in researchs about the estabilishment of stimulus equivalence classes are tipically based on conditional discriminations, in wich a sample controls selection of a comparison stimulus. Proposals based ... -
Ensino de leitura com diferentes treinos discriminativos a aprendizes com deficiência intelectual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 07/03/2014)This study has its origins in the search for teaching reading procedures that meet the needs of all of the apprentices, based on different discriminative problems for the construction of the network of relationships between ... -
Mapeamento de repertórios de leitura e escrita em escolas com baixos índices na Prova Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 05/03/2015)The Brazilian Ministry of Education is effectively measuring text comprehension by the national evaluation called Prova Brasil. However, lowered averages performance recurrent propagation for the schools raises two ... -
Sensibilidade a dicas sociais humanas e comportamentos emergentes em cães domésticos (Canis familiaris)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 10/03/2015)Animal experimentation with several species contributes to knowledge and understanding of different learning principles and aspects of human behavior. The domestic dog has been appointed as interesting to the comparative ... -
Aprendizagem por exclusão em indivíduo com diferentes perfis de desenvolvimento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 27/03/2013)It is noticed that children learn about 14.000 words to the age of five years old. One of the phenomenon related to this remarkable language development is known as exclusion responding. This responding, described as the ... -
Responder por exclusão em treinos de discriminação condicional com estímulos temporais por universitários
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 27/03/2012)Choose by exclusion has been extensively investigated and documented in different human populations. The pattern of conditional discrimination of an undefined stimulus obtained for an undefined model when possible ...