Navegando Programas de Pós-Graduação por orientador "Silva Junior, João dos Reis"
Itens para a visualização no momento 1-17 of 17
-
O Sistema de Ensino Belas-Artes no Curso de Arquitetura da Ècole des Beaux-Arts de Paris em sua tradição e ruptura: legado de saber e de poder
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 31/03/2010)The Fine-Arts Teaching System, founded by the École des Beaux-Arts of Paris in its Architecture Course, which lasted from 1671 to 1968, is considered to be a supreme asset of cultural and symbolic importance in which the ... -
A trajetória do anti-humanismo pragmatista na educação brasileira: os programas de ensino no estado de São Paulo e nos municípios de São Bernardo do Campo e Diadema (1940-2008)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 22/02/2010)This thesis was developed with the objective of elucidating the factors that has caused the low academic performance in public schools. To make possible this achievement of this job was used to reconstruct the history of ... -
Autonomia universitária controlada: o político e o jurídico-institucional na Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 01/03/2008)This paper presents the results of a research about the higher education public policy, developed by Bahia State Government since 1961 until 2000, as part of a economic development project, on the first sight, but also ... -
A educação para as relações étnico-raciais em um curso de Pedagogia: estudo de caso sobre a implantação da resolução CNE/CP 01/2004
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 23/02/2010)This paper discusses the implantation of the Curriculum Guidelines for the Education of Ethnic-racial Relations and for Teaching of History and Afro-Brazilian and African Culture (DCN ERER) in a Pedagogy course. It is ... -
NUPES : protagonista da política para educação superior brasileira? (1989-2005)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 05/06/2008)The aim of this work is to analyze the NUPES academic production, specifically 23 serial researches of Work Documents periodic from 1989 to 2005. The principal objective is to investigate if NUPES academic production was ... -
Limites e desafios para objetivação da pedagogia histórico-crítica na prática escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 02/12/2009)The present research aimed at identifying the challenges faced by the municipal teachers of Sarandi (Paraná State) on the objectivization of the Historical-Critical Pedagogy for the Municipal General Office of Education ... -
PROUNI: trajetórias
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 30/08/2011)Established in 2004 by the Federal Government and ruled by Ministry of Education as a public policy of educational inclusion, the Program Universidade para Todos (ProUni) aims to help the modification of the exculpatory ... -
Mudanças na graduação na universidade pública : a nova prática da iniciação científica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 08/02/2013)Cette étude a pour objet principal la contribution de l‟Initiation Scientifique (Iniciação Científica) pour la formation de l‟élève et les conséquences résultant des changements des activités de recherche qui ... -
A nova política de financiamento de pesquisas: reforma no estado e no novo papel do CNPq
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 08/02/2013)This study investigates the role of new and recent CNPq agency as advisor and financier of new policies and practices of research in our country based on the analysis of notices published by that body in the period 2004-2011 ... -
As metamorfoses do trabalho docente na Universidade Aberta do Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2014)This thesis researches the conditions of professor s work - demands of academic and professional training and relations of work - in the Universidade Aberta do Brasil (UAB)/Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP), as ... -
O Programa Universidade para Todos e a inserção de negros na educação superior : a experiência de duas Instituições de Educação Superior de Mato Grosso do Sul - 2005 - 2008
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 22/02/2010)In this Doctoral Thesis the implantation of the University for All Program (ProUni) has been analyzed for the period of 2005 2008 and the insertion of Negroes into higher learning, bringing out this implementation in two ... -
A nova concepção da iniciação científica nas IFES: um estudo de caso
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 11/10/2011)This paper examines some of the key elements that make up the field of scientific studies on the specificity of initiation of the course of Production Engineering, Federal University of São Carlos (UFSCar), which tend to ... -
Uma análise macroeconômica da tendência da pós-graduação: um estudo sobre a UFMG
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 25/02/2014)The objective of this thesis was to analyze changes in the graduate level program of education at the Federal University of Minas Gerais (UFMG) Brazil, between 2000 and 2010 after Brazil adopted a new model of economic ... -
Interiorização da UFG na regional Catalão : reflexões sobre as condições de trabalho do docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/06/2017)In this research, we aimed to investigate the working conditions of UFG teachers in the Regional Catalão, in the process of expansion and internalization of federal universities, from 2006 to 2014. The theoretical studies ... -
O trabalho do professor jovem-doutor na pós-graduação: produção de conhecimento e discurso do professor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2015)The choosing of work of young doctors professors , as mean topic of this thesis, represents the author study about the scientific production and everyday work of professors with less than 10 years of doctoral experience, ... -
Trabalho e formação na fronteira: o caso da escola da AJOPAM - Juina - MT
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2002)The life follows on by the frontier independently from the actions of the State, however its presence is merely to guarantee certain basic conditions of the workers who, voluptuaries or stimulated by the official programs ... -
A produção de conhecimento sob a lógica do mercado: pesquisa e pós-graduação na Universidade Federal de São Carlos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/06/2021)This study aimed to investigate the market potential of research carried out by graduate students with grants funded by the São Paulo State Research Support Foundation in the Graduate Programs of the Center for Exact ...