• O corvo que rima também sabe jogar: tradução intersemiótica e design de jogo 

      Krasnoschecoff, Andrêi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 25/05/2023)
      Electronic games emerged in the 1950s. Over time, the novelty became a kind of cultural phenomenon, resulting, on the one hand, in the creation of an industry that moves a lot of money, and on the other, in a cultural ...
    • Mapeamento comportamental nos JRPGS – uma análise de sentimentos dos personagens de final fantasy VII remake 

      Rodrigues, Lucas Gonçalves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 29/10/2021)
      Final Fantasy VII Remake is an electronic game released in April 2020 for the PlayStation 4 that uses the mechanic and narratological structure of Final Fantasy VII, released in 1997 for the PlayStation, in order to create ...
    • Liberdade e restrição : jogos de computador e linguagem 

      Krasnoschecoff, Andrêi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 04/08/2015)
      Electronic games currently move a lot of money in the entertainment industry, but are also used in other activities, such as educational and advertising, becoming a cultural item important to note. When researching more ...
    • Videogames e a narrativa seriada : quest como ferramenta para a construção de mundos 

      Oliveira, Jônatas Kerr de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 03/09/2010)
      Historically, quests where frequently used by players, which empirically analyzed and systematized them with the intention of revealing the inner structure of games. After that, there was a need to address them as the ...
    • We will hold the line : o fandom como forma de participação dos fãs no desenvolvimento do universo transmidiático do jogo mass effect 

      Palomino, Paula Toledo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 15/06/2015)
      The advent and popularization of the Internet has enabled the cultural convergence movement, creating numerous online communities as well as the consolidation of collective intelligence. Without being blocked by geographical ...
    • A aventura narrativa da Telltale Games: um estudo de caso de Game of Thrones – A Telltale Games Series 

      Bisson, Camila Brandão (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 05/03/2020)
      Adventure games, as a genre defined in the context of electronic games, have had throughout their history evolutions and transformations that allowed more, and more, complex stories to be told through video games. The ...