• Gestão democrática para a acessibilização de programas de Pós-Graduação Stricto Sensu: o caso UFSCar 

      Lima, André Henrique de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 10/02/2023)
      This research discusses the democratic management dedicated to the promotion of accessibility in contexts of postgraduate programs - PPGs. In recent years, the democratization of these spaces has culminated in the expansion ...
    • Encruzilhadas da organização educacional : conceito de administração, de gestão e de gerencialismo na RBPAE 

      Silva, Ana Lucia Calbaiser da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 29/02/2012)
      This study aims to explain and categorize the concepts of Educational Administration, Management and Democratic Management within the Educational system presented on the Revista Brasileira de Política e Administração da ...
    • Educação infantil: aprendizagens de diretoras iniciantes 

      Mello, Marcia Maria de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 29/08/2008)
      The present study is a qualitative survey involving four preschool directors who are just starting their careers within the community school system. It intends to describe and analyze the acquisition of professional ...
    • Cidades em disputa: gestão dos usos do espaço e política das práticas a partir da Praça Roosevelt, em São Paulo 

      Pimentel, André de Pieri (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, Câmpus São Carlos, 09/08/2018)
      This ressearch intents to analyse, based on ethnographic study made in Praça Franklin Roosevelt, a public square in the neighborhood of Consolação (Central region of São Paulo), interfaces between determined mechanisms of ...
    • Entre papéis, pessoas e perspectivas: etnografia da gestão da educação escolar indígena em Altamira PA 

      Santiago, Ana Elisa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, , 04/04/2014)
      This research intends to conduct an ethnography of the management of indigenous education in the municipality of Altamira (PA), that comprises nine ethnic groups (Arara, Araweté, Asurini, Curuaia, the Juruna, Kararaô, ...
    • Um estudo sobre envelhecimento e mercado de trabalho em Araraquara/SP: percepções, entraves e desafios 

      Queiroz, Fabio Renato de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 22/05/2020)
      The interface of interdisciplinarity: human aging, work, technologies and management is characterized as an important front for the study of the social dimensions of science and technology. In this sense, the objective of ...
    • Invasor (in)conveniente: o manejo de javali como política pública 

      Guillardi, Bruno Luiz (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 02/08/2019)
      This master thesis aims to demonstrate the implementation of wild boar management as a State Public Policy, especially in the state of São Paulo. Thus, we seek to explain the possible causes of the introduction and spread ...