Browsing Programas de Pós-Graduação by Subject "Publicidade"
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A [de]formação da infância na sociedade de consumo : o merchandising na telenovela Carrossel do SBT
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/02/2016)Advertising aimed at children has become increasingly present in their everyday life. Already in early childhood, boys and girls are bombarded every day by advertisements that intend to seduce them to consume many types ... -
A figura da mulher na linguagem da propaganda: implicações sociais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, , 18/08/2010)This paper uses the discussions of female bodies' in advertising, based on the analysis of a representative Set of televised ads Brazilian open. Starting from a macro sociological perspective based on critical theory of ... -
Digital influencers: um estudo sociológico sobre o empreendedorismo digital e a cultura da recomendação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, Câmpus São Carlos, 23/04/2019)This dissertation analyzes the digital influencers that make use of the Instagram platform in the scenario of online sociability enhancement, and the consolidation of the oligopoly business model of the Silicon Valley ... -
Transforme-se em você: práticas de significação em torno da diferença na publicidade de cosméticos para cabelos crespos e cacheados veiculada por mídias digitais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, Câmpus São Carlos, 11/06/2021)In the past decades, we have experienced transformations that lead to investigating tensions and repositioning in the social representations. It can be highlighted, mostly, the institutionalization of affirmative politics ...