• Escolarização da pessoa com deficiência intelectual : terminalidade específica e expectativas familiares 

      Lima, Solange Rodovalho (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 11/08/2009)
      This research had as a general objective to analyze the coherence between the legal purpose of schooling of the mentally impaired and the meanings given by the family to this schooling in the ordinary classroom of the ...
    • Programa TEC NEP: avaliação de uma proposta de educação profissional inclusiva 

      Anjos, Isa Regina Santos dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/08/2006)
      The professional education for people with special educational needs intends to promote the development of the potentialities of these individuals, with the objective of supporting the complete exercise of the citizenship. ...
    • Política e organização pedagógica do serviço de atendimento educacional especializado em Manaus 

      Silva Junior, Samuel Vinente da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 07/02/2017)
      Brazilian educational legislation has advanced in the sense of offering access to education to groups that were once excluded from school spaces. At the same time, the contemporary school is still structured to serve ...
    • Federação Nacional das Apaes, hegemonia e propostas educacionais (1990-2015) 

      Silva, João Henrique da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 09/10/2017)
      La Federación Nacional de las Apaes (Fenapaes) fue constituida en 1963, con la participación de las 12 primeras Asociaciones de Padres y Amigos de los Excepcionales (Apaes) que existían en Brasil. Actualmente, Fenapaes se ...
    • Inclusão escolar: análise de consensos e dissensos entre pesquisadores brasileiros da educação especial 

      Tinôco, Saimonton (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/03/2018)
      It is a consensus among Brazilian researchers in Special Education that the world movement for School Inclusion is a political, cultural, social and pedagogical action, triggered in defense of the right of all students to ...