• Experiências de pais e mães de crianças com deficiência: estudo comparativo entre múltiplas variáveis 

      Azevedo, Tássia Lopes de; http://lattes.cnpq.br/7104491221976924 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 21/02/2018)
      In the family environment, individuals maintain their first interpersonal relationships with significant people, establishing important affective support for the development of each member. In this way, it is known that ...
    • Programa de habilidades sociais em situação natural de trabalho de pessoas com deficiência : análise dos efeitos 

      Campos, Juliane Aparecida de Paula Perez; http://lattes.cnpq.br/3169299095370522 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 13/11/2006)
      Some social skills are crucial to contribute to friendship formation, social support and work satisfaction; moreover, the social skilled behaviors have been identified as a pre requisite for workers with disabilities to ...
    • Habilidades sociais educativas de professores de pré-escolares com desenvolvimento típico, problemas de comportamento e deficiência 

      Guimarães, Cristiane de Azevedo; http://lattes.cnpq.br/3516965117572901 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)
      Each stage of development, added to the specific characteristics of the students, may require a different management by the teacher in terms of educative social skills. Thus, this study aimed to: characterize the educative ...
    • Plano de ensino individualizado no contexto da educação física escolar 

      Pereira, Taylor Brian Lavinscky; http://lattes.cnpq.br/5432499378978811 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 27/02/2018)
      Since physical education is a mandatory curricular component of basic education, it has great potential to provide opportunities for inclusion of students with disabilities. However, many Physical Education teachers complain ...
    • Preparação e inserção da pessoa com deficiência no mercado de trabalho 

      Santos, Allyne Cristina dos; http://lattes.cnpq.br/2726882629744023 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 20/02/2013)
      Since 1950, people with deficiency have been inserted in the job market. From this decade much has been made for inclusion of these people, things like, new laws were created as guarantee of their rights. But in the companies ...
    • Crianças com deficiência física, síndrome de Down e autismo : análise de características familiares na visão materna 

      Spinazola, Cariza de Cássia; http://lattes.cnpq.br/0508285970778426 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 21/02/2017)
      Families have a fundamental role in the development of their children, as they are characterized as the first context in which human beings take part of and it is through the relations stablished with the children that ...