• Relações dialógicas entre professores surdos sobre o ensino de Libras 

      Albres, Neiva de Aquino; http://lattes.cnpq.br/1652645656634694 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação Especial, 2013-12-06)
      The object of this research is the formation of the Brazilian sign language teacher (Libras), in particular, pedagogically. The study about the Libras teaching and teachers formation is a new subject. Herein, I discuss ...
    • O processo de ensino-aprendizagem de libras por meio do moodle da UAB-UFSCar 

      Campos, Mariana de Lima Isaac Leandro; http://lattes.cnpq.br/9292606169704319 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2015-08-27)
      The development of Libras teaching-learning conditions for distance education is necessary in the Universidade Federal de São Carlos (Ufscar) and other higher education institutions. It is pivotal discussing the topic since ...
    • Procedimentos informatizados de ensino de sinais para adolescentes e adultos com surdez e/ou deficiência mental. 

      Elias, Nassim Chamel; http://lattes.cnpq.br/4216525883778695 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação Especial, 2007-05-30)
      Language is essential to pass on complex concepts and allows the human being to communicate. In Behavior Analysis, the term verbal behavior has been used instead of language because it suggests its environmental ...
    • Aquisição dos operantes verbais de tato e de mando por deficientes mentais através de discriminações condicionais 

      Ribeiro, Daniela Mendonça; http://lattes.cnpq.br/9137388590869969 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação Especial, 2007-02-28)
      The current study had the purpose of analyzing the acquisition of selection-based tacts through conditional discriminations and the emergence of these signs as topography-based tact and as mand by four mentally retarded, ...
    • Atuação de intérpretes de língua de sinais na pósgraduação lato sensu: estratégias adotadas no processo dialógico 

      Santiago, Vânia de Aquino Albres; http://lattes.cnpq.br/4237219882494900 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação Especial, 2013-02-06)
      The challenge of the inclusion of people with disabilities in different segments of social relations is not new and it is undoubtedly a complex process. In formal education deaf students are also offered an interpretation ...
    • O fazer do intérprete educacional: práticas, estratégias e criações 

      Santos, Lara Ferreira dos; http://lattes.cnpq.br/7312070448044165 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação Especial, 2014-07-16)
      This research aimed to analyze and discuss the work of the Educational Interpreter (IE), which is a recent professional in our country, and the currently researches on their performance in the classroom are incipient in ...