Browsing Educação Especial - PPGEEs by Subject "Professores - formação"
Now showing items 1-18 of 18
-
Formação de professores para educação especial no Paraná : cursos de pedagogia, pós-graduações lato sensu e políticas públicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 08/09/2015)The present research aimed to analyze the consonance between some of the courses (Pedagogy and lato sensu graduate programs) adopted in Paraná for the education of teachers aiming performance with students that fit Special ... -
Formação de professores para a educação inclusiva nos cursos de Pedagogia das Universidades Públicas Paulistas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/11/2010)This study aimed mainly at understanding how the Special Education in the perspective of the Inclusive Education has been regarded in the Pedagogy courses of the three Public Universities of São Paulo State from the analysis ... -
Avaliação das possibilidades do ensino colaborativo no processo de inclusão escolar do aluno com deficiência mental.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/12/2004)Every day the school faces the challenge of teaching with quality all the students but without having a lot of success in working with the diversity because of the verified absence of a serious and effective politics of ... -
Aplicação e avaliação de um programa de orientação para professores de alunos surdos incluídos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/02/2008)Currently the Federal Constitution guarantees to everyone to access to school, and then, people with deficiency have the same rights and freedoms than the others. We know that some types of deficiencies exist, however the ... -
Avaliação de um programa de formação sobre recursos de alta tecnologia assistiva e escolarização
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 09/03/2012)The right to an appropriate education for students with cerebral palsy requires the provision of resources that will help individuals to improve their performance in everyday tasks more efficiently and independently. The ... -
Avaliação de programas de treinamento de professores para promover habilidades sociais de crianças com dificuldades de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/03/2007)Although the importance of learning disabilities has been recognized since many years, the high rates of failure in various series of fundamental teaching still preoccupy researchers of several areas. Recognizing the ... -
A escolarização da pessoa com deficiência nas comunidades ribeirinhas da Amazônia Paraense
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/02/2015)In this doctoral research it is questioned: how does the education of students with special needs who attend schools in riverside communities linked to Belém of Pará system of education? The objective is to analyze the ... -
Análise funcional como instrumento de inclusão no ensino de língua estrangeira.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/08/2004)The objective of this study was to implement and evaluate the effects of a workshop for English language teachers in how to plan teaching strategies based on a functional analysis of the student s performance. An underlying ... -
Habilidades sociais educativas na interação professor-aluno
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/02/2009)The interaction between students and teacher-student are considered a basic aspect of the education-learning process. The nature and the quality of this interaction will play a decisive role on this process s characteristics ... -
Treinamento de habilidades sociais em grupo com professores de crianças com dificuldades de aprendizagem: uma análise sobre procedimentos e efeitos da intervenção.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2005)Social Skills Training (SST) can be used to increase teachers social competence, contributing to the development of interactive contexts in the classroom as well as to the student s learning. The purpose of this research ... -
Informática como recurso pedagógico para a prática de uma professora de Educação Especial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 02/07/2010)This paper proposes a case study in a computer room at a school for Special Education of a midsize city in the State of Sao Paulo, with a teacher of this modality of teaching. The objective was to develop computerized ... -
Concepções dos professores de português sobre surdez e aluno surdo num curso de formação continuada
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 04/04/2011)One of the issues related to the construction and consolidation of a truly inclusive school concerns the importance of teachers, their valorization and their training, both initial and continued in the form of graduate ... -
Capacitando professores de ensino fundamental em serviço para uma educação inclusiva.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/08/2003)In this work, it is met the results of a study about the teachers' Fundamental Teaching training in service, seeking their preparations for the Inclusive Education, through their realities in a public school of Fundamental ... -
Colaboração da educação especial em sala de aula: formação nas práticas pedagógicas do coensino
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/11/2014)So that a sort of education can meet the needs of all students, it is necessary to think of strategies that seek success in learning. Among the supports for the Educational Target is the proposal of collaborative learning, ... -
Uma proposta de capacitação na área da educação musical especial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 04/03/2015)Special Music Education is the field of knowledge that covers music teaching and learning for students with special needs. This area has been growing timidly in Brazil, since on the one hand we have the inclusion of music ... -
Implementação da disciplina de libras nas licenciaturas em município do interior de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/01/2015)Experienced in recent decades important legislative advances regarding the rights of persons with disabilities, especially the right to education. In this context, deaf education is contemplated from the recognition of ... -
Programa de capacitação de docentes para promover independência de crianças com baixa visão nas atividades de vida diária:PRÓ-AVD
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/08/2009)It is estimated that in Brazil one of 500 children have low vision. In this population, among all difficult possible, have the dependency in daily life activities (ADL), that influence at social integration, learning and ... -
Relações dialógicas entre professores surdos sobre o ensino de Libras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/12/2013)The object of this research is the formation of the Brazilian sign language teacher (Libras), in particular, pedagogically. The study about the Libras teaching and teachers formation is a new subject. Herein, I discuss ...