Educação Especial - PPGEEs: Recent submissions
Now showing items 401-420 of 711
-
Efeito de um programa de comunicação alternativa para a capacitação de mães de crianças com paralisia cerebral não verbal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/02/2013)Communication is an important resource for child development, because through it the children acquire communication skills and relate to people. Children with severe communication disorders require a rehabilitation program ... -
Método Halliwick de natação: aplicação em crianças com deficiência visual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/03/2013)Swimming is one of the most complete sports and more accessible to all kinds of people. The benefits of swimming for visually impaired relate to social, cognitive, motor and affective. Development is a continuous process ... -
O que dizem os intérpretes de Libras do sudeste goiano sobre formação e atuação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 07/02/2013)This paper try to analyze the characteristics of training the Goiano Southeast Libras interpreters, about deafness knowledge / Libras and check the limits and potentials observed by them for their work with deaf students ... -
Preparação e inserção da pessoa com deficiência no mercado de trabalho
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/02/2013)Since 1950, people with deficiency have been inserted in the job market. From this decade much has been made for inclusion of these people, things like, new laws were created as guarantee of their rights. But in the companies ... -
Efeito de um programa de equoterapia nos aspectos psicomotores de crianças com indicativos do TDAH
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2013)The hippotherapy is a therapeutic and educational horse that uses an interdisciplinary approach in seeking the biopsychosocial development of people with special needs. Among the various types of special needs highlights ... -
O professor interlocutor no contexto da educação de surdos : aspectos da atuação deste novo profissional
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/02/2013) -
Programações de ensino para refinamento das habilidades de leitura e escrita de um aluno com Transtorno de Asperger
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2013)The Asperger nuisance is considered a global development nuisance with loss in many areas: social interaction, communication and interests and restrict activities. People with the nuisance, in general, do not present ... -
Avaliação de fala de usuários de implante coclear após ensino de relações modelo articulatório/figura e palavra falada/figura
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 22/02/2013)Cochlear implants have been effective on cases of deep hearing loss, by allowing sound perception. People with prelingual deafness must learn hearing skills, when using this implant. This study is part of a research program ... -
O atendimento educacional especializado em sala de recursos multifuncionais em um município do interior paulista
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 19/02/2013)Among the set of actions instituted by the federal government is the Program Implementation Meeting Resources Multifunction (PI-MRM) that aims to support the public school systems in the organization and delivery of the ... -
Intervenção com crianças pré-escolares agressivas: suporte à escola e à família em ambiente natural.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/03/2004)Children s aggressive behaviors are related to the multiple contexts of their lives, such as the say the family, school and other social institutions. This study had the aim of evaluating an early intervention program with ... -
Desenvolvimento de kit didático para reprodução tátil de imagens visuais de livros de física do ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 15/02/2013) -
Atividades estimuladoras de leitura e escrita em estudantes com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/02/2013)Literature presents that students with Down Syndrome (DS) learn to write and read in a slower pace than students without the disability. From these considerations, the present work considers the following question: to what ... -
Habilidades paternas, relacionamento conjugal e problemas de comportamento de crianças com e sem atraso no desenvolvimento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/02/2013)Children who don t have a positive and loving relationship with his father or whose father uses strict disciplinary practices and are exposed to violence and / or marital problems, are at a high risk to develop problems ... -
Atuação de intérpretes de língua de sinais na pósgraduação lato sensu: estratégias adotadas no processo dialógico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/02/2013)The challenge of the inclusion of people with disabilities in different segments of social relations is not new and it is undoubtedly a complex process. In formal education deaf students are also offered an interpretation ... -
Efeito de diferentes intervenções domiciliares no desenvolvimento de crianças contaminadas por chumbo: um estudo longitudinal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2007)Lead is a toxic metal that affects all the organs and systems of the human body, being its absorption bigger in children and pregnant women. Although the harmful effect of lead in infantile development (e.g., hyperactivity, ... -
Habilidades sociais relevantes para alunos com e sem necessidades educacionais especiais segundo avaliação do professor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 05/03/2012)In our culture school plays an important role in our children's development, as it promotes not only academic skills but also social skills. It is important to consider the role of teachers in the social and emotional ... -
Ensino de química para alunos cegos : desafios no ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 19/04/2012)The using of models on Chemistry Teaching is tying the understanding of various subjects, namely, molecular representation, chemical functions, stoichiometry, and others, to visual signification. These skills are important ... -
Educação especial no estado de São Paulo : análise documental do período de 1989 a 2010
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 11/04/2012)This paper aims to know and analyze the public policies in the Special Education field in the State of São Paulo in 15 years of PSDB government (1995 2010), as well to discuss the impact of these policies in the amount ... -
Adolescentes em situação de acolhimento institucional prolongado : análise do processo de desligamento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 14/12/2012)The host institution is one of the lines of political action to guarantee the rights of children and adolescents, whose character is provisional and exceptional form of transition to reintegration and family or for integration ... -
Produção científica em retinopatia da prematuridade: um estudo bibliométrico do fator de risco para alterações visuais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 03/12/2012)Early identification of risk factors for changes in development enables the implementation process of early intervention and prevention of aggravations. Among these risk factors are prematurity. Prematurity is considered ...