• português (Brasil)
    • English
    • español
  • español 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
Acerca de
  • Politicas
  • Instrucciones a los autores
  • Contacto
    • Politicas
    • Instrucciones a los autores
    • Contacto
Ver ítem 
  •   Principal
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Imagem e Som - PPGIS
  • Teses e dissertações
  • Ver ítem
  •   Principal
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Imagem e Som - PPGIS
  • Teses e dissertações
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documentoEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documento

Mi cuenta

Acceder

Junho, 2013 : o acontecimento discursivo transmídia

Thumbnail
Ver/
DissGP.pdf (1.588Mb)
Fecha
2016-07-29
Autor
Padovani, Gustavo
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
The manifestations occured in June 2013 in Brazil were marked by a large content production by a great diversity of users, indie medias and the traditional media. Whitin this premise, this research uses discourse analysis as a methodology to observe how interactions between contents produced by users in platforms as Facebook, YouTube, and the Twitcasting and media portals promote a discursive transmedia happening. As a study case, the research also analyses the alternative media collective Mídia Ninja, analyzing its production structure and how it´s contents promoted interactions with the traditional media, promoting discutions on the new relationship between activism and media.
URI
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/8876
Colecciones
  • Teses e dissertações

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Sugerencias

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Sugerencias

UFSCar

IBICT