Navegando Teses e dissertações por orientador "4397d393-6e9d-4e34-bef1-d64e1e479221"
Itens para a visualização no momento 1-6 of 6
-
Percepções de uma estudante surda sobre suas vivências no ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 30/05/2023)The aim of this study is to analyze, together with a deaf student who has completed high school, their perceptions regarding accessibility in this educational stage. In light of the bilingual educational proposals outlined ... -
Análise de recursos audiovisuais utilizados por docentes do ensino superior nas disciplinas de Libras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 14/12/2021)The Brazilian Sign Language is a visual-gestural language, and its learning takes place mainly through the visual channel. Therefore, the audiovisual resources present in didactic materials for the teaching of Libras in ... -
Orientações curriculares para o ensino de português para surdos: análise de documento do município de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 15/02/2019)The education of deaf people has been a frequent theme in recent years, due to laws and decrees aimed at ensuring bilingual education. The teaching of the Portuguese language as a second language stands out as one of the ... -
O que dizem as pesquisas atuais sobre o Atendimento Educacional Especializado para surdos.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 25/02/2021)The purpose of this study is to identify in the articles published on the CAPES / MEC portal (Portal for the Improvement of Higher Education Personnel / Ministry of Education) how Specialized Educational Attendence ... -
A criança surda na Educação Infantil: o desenvolvimento de linguagem na perspectiva do professor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/04/2021)The diversity in the current school context, considering the target audience of Special Education, brought relevant changes to education, especially regarding the inclusive proposal, resulting in different professional ... -
Revisão sistemática sobre produção de vídeos na escola para alunos surdos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 27/02/2020)With more signs inscribed in the visuality and the disposition of the deaf, the learning process can be more accessible. Thus, in addition to privileging sign language, there is a need to privilege the use of instruments ...