Submissões recentes

  • Avaliação pedagógica para alunos surdos no contexto de um programa inclusivo bilíngue 

    Resende, Alice Almeida Chaves de; http://lattes.cnpq.br/9884343350716175 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2015-10-23)
    The current educational policy postulates the inclusion of all children at regular schools, respecting their needs and peculiarities. However, such care is not always provided. Due to language access difficulties, the ...
  • O intérprete de libras no contexto de conferência : reflexões sobre sua atuação 

    Santos, Kátia Andréia Souza dos; http://lattes.cnpq.br/5119057767581541 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-05-25)
    The Brazilian Sign Language (Libras) interpreters are already recognized in the country, its importance has been valued in academia and the professional is increasingly sought in the labor market due to greater integration ...
  • Programa Ler e Escrever e o processo de escolarização do aluno com deficiência intelectual no ensino fundamental 

    Simioni, Sônia Maria Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/0375164387763796 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-29)
    The Reading and Writing Program was implemented at state public as a public policy with specific goals: accelerating the literacy process; reverse the academic failure of students without reading and writing appropriation ...
  • Mulheres com síndrome de Turner : relação entre atividade física e qualidade de vida 

    Duarte, Anne Caroline; http://lattes.cnpq.br/4584302533798757 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-03-10)
  • Programa de transição para a vida adulta de jovens com deficiência intelectual em ambiente universitário 

    Lopes, Betania Jacob Stange; http://lattes.cnpq.br/9395659287804955 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-25)
    The higher education is increasingly a prerequisite for independence aiming for adulthood of young people today. Researchers have pointed out the importance of participation of young people with intellectual disability ...
  • Programa de formação continuada para professores de educação física : possibilidades para a construção de saberes sobre a inclusão de alunos com deficiência 

    Mahl, Eliane; http://lattes.cnpq.br/1624566458284054 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-03-16)
    Current international and national politics about Special Education and Inclusive Education aims to ensure that all, without exception, have equal rights to access, permanency and opportunities for satisfactory learning ...
  • Ações de professores de escolas regulares com crianças com transtorno do espectro autista 

    Gallo, Giulia Calefi; http://lattes.cnpq.br/7049557014338455 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-05-25)
    The main characteristics of Autistic Spectrum Disorder (ASD) are deficits in communication, socio-emotional reciprocity, non-verbal communication and development. In addition, they present restricted and repetitive ...
  • Educação de surdos em Mato Grosso do Sul : desafios da educação bilíngue e inclusiva 

    Quiles, Raquel Elizabeth Saes; http://lattes.cnpq.br/5087255329045797 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em EducaçãoCâmpus São Carlos, 2015-08-07)
    Deaf education, the object of this research, stands today as a field of study that leads to the reflection of school spaces, especially regarding to its form of organization and pedagogical practices in action. Under the ...
  • Histórias da educação especial produzidas a partir de matérias publicadas em jornal paulista : 1997- 2004 

    Santos, Keisyani da Silva; http://lattes.cnpq.br/9429520073186592 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-26)
    In the transition from the twentieth to the twenty-first century, with the advent of international policies for Inclusive Education, Brazilian Special Education outlines new directions for its history. In this period, ...
  • Promocão do letramento emergente de crianças com Síndrome de Down 

    Dias, Mirian Vieira Batista; http://lattes.cnpq.br/8831040739825039 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-05-30)
    The literature highlights the importance of Emerging Literacy and the development of knowledge about writing and its functions acquired by children in the period of early childhood education for success in literacy. The ...
  • Ensino colaborativo na educação infantil para favorecer o desenvolvimento da criança com deficiência intelectual 

    Mendes, Melina Thaís da Silva; http://lattes.cnpq.br/9821313927843611 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-05-11)
    School inclusion is not represented only by the registration of intellectual disabled children, but their stay and ensuring an effective education that should happen from kindergarten. Considering this need, the research ...
  • Escolarização de aluno com síndrome de Down na escola : um estudo de caso 

    Marques, Aline Nathalia; http://lattes.cnpq.br/5570546733623257 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-03-01)
    Currently the Down syndrome challenge the school and educators to outline new methodologies and pedagogical practices. Consequently, the teacher is an important mediator to conception internalization, which will be ...
  • Indicadores de dotação em educandos diagnosticados com transtorno de déficit de atenção/hiperatividade 

    Massuda, Mayra Berto; http://lattes.cnpq.br/4469030766285196 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-23)
    The identification of gifted and talented students is granted by Special Education public policies. However, the identification of gifted and talented students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is a topic ...
  • Ensino de relações espaciais de direita e esquerda para indivíduos com autismo e deficiência intelectual 

    Silva, Elaine de Carvalho; http://lattes.cnpq.br/4334552591674983 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-19)
    Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) and intellectual disability may experience delays in psychomotor development and flaws in the structuring of the body schema, which subsidize the development of spatial orientation. ...
  • Ensino informatizado de frações a crianças surdas e ouvintes por meio do paradigma de equivalência de estímulos 

    Angelotti, Vanessa Cristina; http://lattes.cnpq.br/3057587651645327 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-19)
    Mathematics is viewed by many students as one of the most complex subjects and considered one of the main responsible for school failure. No one knows for sure at what time learning difficulties beginning to emerge, but ...
  • Programa “Vida na Comunidade” para familiares de jovens com deficiência intelectual 

    Zutião, Patricia; http://lattes.cnpq.br/0128895328177900 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-25)
    This research aimed to evaluate the effectiveness of the "Community Life Program" for parents/family in order to promote independence in life activities in the community for young people with Intellectual Disabilities. ...
  • Relatos de professores da educação infantil sobre suas práticas com alunos com deficiência 

    Almeida, Carolina de (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2015-04-23)
    The Early Childhood Education, Basic Education first step is to be essential in a child's life 0-5 years old. The Law of Directives and Bases of National Education - LDBEN 9.394 / 96 recommends that this stage of education ...
  • Educação e assistência social : interfaces para o atendimento de alunos com deficiência 

    Marchesini, Isadora González; http://lattes.cnpq.br/3584759794146965 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2015-08-17)
    Characterization studies on how are being conducted the educational service and the service of social assistance provided to people with disabilities, as well as the way it has been taking place the relationship between ...
  • Altas habilidades ou superdotação : políticas públicas e atendimento educacional em uma diretoria de ensino paulista 

    Mani, Eliane Morais de Jesus; http://lattes.cnpq.br/3262109594164736 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2015-02-08)
    Students with high ability or giftedness are known as the audience of the Special Education, supported by the legal provisions, which guarantee adequate educational attention for the full development of their potential and ...
  • Programa de ensino das habilidades manipulativas do badminton para adolescentes com síndrome de Down 

    Oliveira, Amália Rebouças de Paiva e; http://lattes.cnpq.br/1119493351624959 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-23)
    Down syndrome is a genetic alteration that results in some specific characteristics, for example, the delayed motor development and hypotonia. Stimulate motor skills of people with Down syndrome is very important to promote ...

Ver mais