Submissões recentes

  • Programa de ensino para autopreparo de pais e professores como agentes de promoção de comportamentos de estudo em crianças 

    Christovam, Ana Carolina Camargo; http://lattes.cnpq.br/2550991108264200 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-24)
    To Study is a class of behavior as complex as relevant in modern society, and such as, should be taught to children and teenagers in order to promote adequate repertoires for this process to occur effectively and ...
  • Português como segunda língua para surdos : a escrita construída em situações de interação mediadas pela Libras 

    Almeida, Djair Lázaro de; http://lattes.cnpq.br/5083153960563585 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-10-31)
    This research aims to describe and analyze the process of writing in Portuguese as a second language, undertaken by deaf participants in context of interactional and dialogical workshops, from a collective rewriting work ...
  • Preditores da participação social de idosos independentes cadastrados em estratégias de saúde da família do município de Araras/SP 

    Rebellato, Carolina; http://lattes.cnpq.br/7941967815396278 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-10-31)
    Social participation, besides being considered one of main goals of rehabilitation, is defined by scientific literature and some specific public policies for the elderly as one of the pillars to active aging. Nevertheless, ...
  • Efeitos dos exergames no perfil psicomotor de crianças com síndrome de Down 

    Souza, Kayala Oliveira; http://lattes.cnpq.br/5466346479861016 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-23)
    Children with Down syndrome have distinctive features, which can interfere with their whole development. The stimulation, through interventions that contribute positively to their psychomotor factors, is of fundamental ...
  • Desenvolvimento motor de uma criança com síndrome de Rubinstein Taybi - estudo de caso 

    Vala, Thaís Mendes; http://lattes.cnpq.br/1284320433601726 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2015-03-13)
    The society has been concerned to provide quality of life for people with disabilities. When it comes to people in disability situation, the role of physical education is especially relevant, since it can contribute ...
  • O brincar e habilidades sociais de uma criança cega e seus pares videntes na pré-escola 

    Silva, Carolina Biondo da; http://lattes.cnpq.br/8150441474858986 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2015-03-19)
    The visual impairment reduces the opportunities in learning and could negatively influence the interaction among peers and the social development of children with this visual limitation. Some behavior singularities are ...
  • Panorama das classes hospitalares brasileiras : formação e atuação docente, organização e funcionamento 

    Pacco, Aline Ferreira Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/8271025418938259 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2017-02-17)
    The hospital class is considered an educational service to the scholar in health treatment, which is of great importance to the students. In this way, the main objective of the present work was to describe the training and ...
  • Aprendizagem de posturas em equoterapia por crianças com transtorno do espectro autista (TEA) 

    Barbosa, Gardenia de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/6901706212084983 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-09-26)
    The autistic spectrum disorder (ASD) is characterized by inadequacies in social interaction, communication skills, learning and adaptability. The person with ASD should be exposed to conditions that stimulate its maximum ...
  • Retratos da dislexia no Brasil : análise bibliográfica do período de 2002 a 2014 

    Oliveira, Patricia de; http://lattes.cnpq.br/5398970138115860 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-03-08)
    The Dyslexia field of study is marked by tensions and controversies about the possible causes of the difficulties of learning the written language made by children during literacy. The dominant thinking has understood ...
  • Sondagem de relações entre variáveis paternas, problemas de comportamento e desempenho acadêmico de pré-escolares 

    Fantinato, Aline Costa; http://lattes.cnpq.br/4655774422303804 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-12-06)
    The role that the father plays in the family context is in the process of transformation, becoming a figure of greater affective involvement with the children. The father as well as the mother are important figures for ...
  • Serendipity prospecção semântica de dados qualitativos em Educação Especial 

    Fernandes, Woquiton Lima; http://lattes.cnpq.br/5963118251382655 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-08-22)
    In the past decades, there has been a revolution in the way science has been conducted. The current context has demanded more collaborative work such as, studies in research networks of large scale. One of the many ...
  • Ensino de comportamentos básicos de basquetebol para crianças portadoras de síndrome de Down 

    Stefane, Claudia Aparecida; http://lattes.cnpq.br/7808406751232968 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 1996)
    The goals of Physical Education have changed in the past few years based on the different interests of the educational institutions and their political orientation, From the beginning of the 70's on. an increasing preoccupation ...
  • Avaliação pedagógica para alunos surdos no contexto de um programa inclusivo bilíngue 

    Resende, Alice Almeida Chaves de; http://lattes.cnpq.br/9884343350716175 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2015-10-23)
    The current educational policy postulates the inclusion of all children at regular schools, respecting their needs and peculiarities. However, such care is not always provided. Due to language access difficulties, the ...
  • O intérprete de libras no contexto de conferência : reflexões sobre sua atuação 

    Santos, Kátia Andréia Souza dos; http://lattes.cnpq.br/5119057767581541 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-05-25)
    The Brazilian Sign Language (Libras) interpreters are already recognized in the country, its importance has been valued in academia and the professional is increasingly sought in the labor market due to greater integration ...
  • Programa Ler e Escrever e o processo de escolarização do aluno com deficiência intelectual no ensino fundamental 

    Simioni, Sônia Maria Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/0375164387763796 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-29)
    The Reading and Writing Program was implemented at state public as a public policy with specific goals: accelerating the literacy process; reverse the academic failure of students without reading and writing appropriation ...
  • Mulheres com síndrome de Turner : relação entre atividade física e qualidade de vida 

    Duarte, Anne Caroline; http://lattes.cnpq.br/4584302533798757 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-03-10)
  • Programa de transição para a vida adulta de jovens com deficiência intelectual em ambiente universitário 

    Lopes, Betania Jacob Stange; http://lattes.cnpq.br/9395659287804955 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-02-25)
    The higher education is increasingly a prerequisite for independence aiming for adulthood of young people today. Researchers have pointed out the importance of participation of young people with intellectual disability ...
  • Programa de formação continuada para professores de educação física : possibilidades para a construção de saberes sobre a inclusão de alunos com deficiência 

    Mahl, Eliane; http://lattes.cnpq.br/1624566458284054 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-03-16)
    Current international and national politics about Special Education and Inclusive Education aims to ensure that all, without exception, have equal rights to access, permanency and opportunities for satisfactory learning ...
  • Ações de professores de escolas regulares com crianças com transtorno do espectro autista 

    Gallo, Giulia Calefi; http://lattes.cnpq.br/7049557014338455 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação EspecialCâmpus São Carlos, 2016-05-25)
    The main characteristics of Autistic Spectrum Disorder (ASD) are deficits in communication, socio-emotional reciprocity, non-verbal communication and development. In addition, they present restricted and repetitive ...
  • Educação de surdos em Mato Grosso do Sul : desafios da educação bilíngue e inclusiva 

    Quiles, Raquel Elizabeth Saes; http://lattes.cnpq.br/5087255329045797 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em EducaçãoCâmpus São Carlos, 2015-08-07)
    Deaf education, the object of this research, stands today as a field of study that leads to the reflection of school spaces, especially regarding to its form of organization and pedagogical practices in action. Under the ...

Ver mais