• Método Halliwick de natação: aplicação em crianças com deficiência visual 

      Gomide Neto, Ulysses (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/03/2013)
      Swimming is one of the most complete sports and more accessible to all kinds of people. The benefits of swimming for visually impaired relate to social, cognitive, motor and affective. Development is a continuous process ...
    • Adequações curriculares na área da deficiência intelectual: análise de uma realidade 

      Boer, Wania Aparecida (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/02/2012)
      The inclusion of students with intellectual disabilities in Brazilian state public education is increasing. Therefore, access, retention and learning are effective legal guarantees of the inclusive educational process. ...
    • Construção de uma proposta de formação continuada para professores de classe hospitalar 

      Mazer-Gonçalves, Sheila Maria (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/10/2013)
      This qualitative study of phenomenological basis, involves continuing education for teachers of Class Hospital. Aims to build, implement and evaluate, with the teacher 's Hospital Class, a proposal for continuing education ...