ListarTeses e dissertações por tema "Deficientes auditivos"
Mostrando ítems 1-8 de 8
-
Crianças usuárias de implante coclear: desempenho acadêmico, expectativas dos pais e dos professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 13/02/2008)Cochlear implant (C.I) is one of the technological resources currently used in the (re)habilitation of deaf and hard-of hearing children. Follow-up studies have carried through, in search of evaluating which results in ... -
Programa de orientação não presencial de pais de crianças deficientes auditivas.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2005)The final result of rehabilitation of hearing impaired children depends on how the parents deal with the situation, i.e. how they accept their child s condition and enjoy the opportunities of the environment to stimulate ... -
Avaliando aspectos de linguagem de crianças deficientes auditivas usuárias de Língua Brasileira de sinais.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 17/03/2006) -
Programa de ensino informatizado e individualizado do alfabeto digital por equivalência de estímulos.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 08/08/2005)ABSTRACT This study had as objective, develops, implements and evaluates an informatized and individualized teaching program to qualify deaf students in the application of digital alphabet. For that, two studies were ... -
Avaliação do repertório verbal inicial em crianças com deficiência auditiva pré-lingual usuárias de implante colclear.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/05/2005)The cochlear implant is a device that allows deaf people to detect surrounding sounds, including the human speech, which are transformed in electric stimulation of the cochlea. This is just the starting point for those who ... -
O processo de inclusão: a formação do professor e sua expectativa quanto ao desempenho acadêmico do aluno surdo.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 10/11/2004)The inclusive education is a practice of inclusion of all the pupils, independently of their handicapping conditions, in common classroom, in a way that learning of the academic content is important for them. Considering ... -
Reynel developmental language scales (RDLS) : um estudo longitudinal em crianças usuárias de implante coclear.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/02/2007)The objectives of this work were to analyze the language development of deaf children using a cochlear implant (CI) through a longitudinal study using the Reynell Developmental Language Scales (RDLS), to compare the ... -
Compreensão e produção de fala em crianças com deficiência auditiva pré-lingual usuárias de implante coclear
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 01/03/2010)Acquisitions of verbal functions in prelingually deaf children have shown progress in the listener s behavior, but less significant gains in the speaker s behavior. The aim of this study was to develop and assess the ...