Browsing Teses e dissertações by Subject "Habilidades sociais"
Now showing items 21-30 of 30
-
Sistema de avaliação de habilidades sociais (SSRS-BR) para crianças com deficiência mental: validação e padrões normativos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/02/2008)The international literature has shown that, in general, there is an impairment of social skills in mental disability and other frameworks for special educational needs. In the Brazilian context, there are few studies that ... -
O brincar e habilidades sociais de uma criança cega e seus pares videntes na pré-escola
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 19/03/2015)The visual impairment reduces the opportunities in learning and could negatively influence the interaction among peers and the social development of children with this visual limitation. Some behavior singularities are ... -
Treinamento de habilidades sociais para pais de crianças com queixas escolares
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/02/2008)The relation between learning disabilities and school subjects can be easily seen by lay people as well as by professionals and students in the area. Besides this relation, literature has shown that a child s family ... -
Estudo descritivo do repertório de habilidades sociais de adolescentes com síndrome de Down.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 31/08/2004)Social skills have been considered essential in the process of social adjustment for all individuals whether or not they have special education needs. This research used direct (videotaping) and indirect (parent interviews, ... -
Avaliação de professores sobre o repertório social e acadêmico de alunos com deficiência mental incluídos no ensino regular.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 17/02/2006)The school inclusion of pupils with specials educational needs at the regular teaching have been the proposal guide and dominant especial education at the Brazil on last years. With this proposal beginning studies and ... -
Habilidades sociais e deficiência intelectual: influência de um programa de educação física baseado na cultura corporal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2014)People with Intellectual Disabilities (ID) may have impaired social skills due to difficulties associated with adaptive behavior, which is a determining factor in their development. Social skills, and adaptive behavior, ... -
Análise das habilidades sociais de adolescentes com e sem indicadores de dotação e influências sociodemográficas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/03/2013)The issue of social performance of gifted individuals is a topic full of controversy in the specific literature for the fact that it brings antagonistic opinions on their predispositions to submit or not a social adjustment, ... -
Avaliação funcional de interações sociais favoráveis e desfavoráveis à inclusão de crianças em escola regular
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/04/2013)Research shows that children with visual handicap may develop isolation and other difficulties in social interactions, which may disrupt the process of inclusion in school. The theoretical and practical field of social ... -
Relações entre habilidades musicais e habilidades sociais em pessoas com Síndrome de Williams: perspectivas e limitações
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 10/02/2014)Music education is seen as a well organized pedagogical procedure of literacy and awareness, giving to individuals with special needs or not the possibility to deal with their difficulties and limitations and discover their ... -
Semelhanças e diferenças de habilidades sociais entre crianças com síndrome de Down incluídas e crianças com desenvolvimento típico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 08/02/2007)Recent works about students inclusion have shown that it brings significant improvement to the social and cognitive development to the major part of students with special educational needs, included those with Down syndrome. ...