• O processo de ensino-aprendizagem de libras por meio do moodle da UAB-UFSCar 

      Campos, Mariana de Lima Isaac Leandro; http://lattes.cnpq.br/9292606169704319 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 27/08/2015)
      The development of Libras teaching-learning conditions for distance education is necessary in the Universidade Federal de São Carlos (Ufscar) and other higher education institutions. It is pivotal discussing the topic since ...
    • Ações do Núcleo de Acessibilidade na EAD de uma Instituição de Educação Superior Privada e a satisfação dos estudantes com deficiência 

      Fantacini, Renata Andrea Fernandes; http://lattes.cnpq.br/0048520911576659 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 27/10/2017)
      There is a growing debate about the inclusion of students with disabilities in Higher Education, since the official documents of the Ministry of Education guide Higher Education Institutions to the creation of Accessibility ...
    • Programa EAD "Vida Independente" para familiares de jovens e adultos com deficiência intelectual 

      Zutião, Patricia; http://lattes.cnpq.br/0128895328177900 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 24/06/2019)
      The objective of this study was to evaluate the effects of the online program "Independent Life", which was implemented with families of young people and adults with intellectual disabilities. 10 relatives and their ...