• Familiares ouvintes de sujeitos surdos: reflexões sobre suas interações comunicativas 

      Cappellini, Michele Toso; http://lattes.cnpq.br/4179003753838798 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)
      Subject of recent scientific research, the deafness is been noteworthy nowadays. However the wattled relationships between listening relatives and deaf people unfold an incipiently treated topic that needs further study. ...
    • Práticas Discursivas sobre a surdez e a educação infantil: diálogo com familiares 

      Conceição, Bianca Salles; http://lattes.cnpq.br/9295938416248985 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 27/02/2019)
      This dissertation aims to analyze the discourses brought by parents of deaf students inserted in Kindergarten, based on their perspectives and experiences with deafness, pointing out the knowledge/power relations in the ...
    • Trajetórias de resistência em escolas municipais com propostas de educação bilíngue inclusiva para surdos 

      MORAIS, Mariana Peres; http://lattes.cnpq.br/3312408116905586 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 09/02/2018)
      Statements concerning bilingual projects for the education of the deaf did not arise suddenly and actively in inclusive schools. There was a shifting of knowledge configuring a new educational paradigm for deaf people. ...
    • Educação de surdos em Mato Grosso do Sul : desafios da educação bilíngue e inclusiva 

      Quiles, Raquel Elizabeth Saes; http://lattes.cnpq.br/5087255329045797 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 07/08/2015)
      Deaf education, the object of this research, stands today as a field of study that leads to the reflection of school spaces, especially regarding to its form of organization and pedagogical practices in action. Under the ...
    • O professor interlocutor no contexto da educação de surdos : aspectos da atuação deste novo profissional 

      Santos, Maurem Alessandra Abreu dos; http://lattes.cnpq.br/5838621579633187 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/02/2013)