• Educação de Jovens e Adultos: formação continuada colaborativa entre professores da sala comum e da educação especial 

      Bueno, Melina Brandt; http://lattes.cnpq.br/8296092373858242 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 19/12/2018)
      Considering the public and specificities that constitute Youth and Adult Education, it is necessary to reflect on their pedagogical spaces and times and their distinctions in relation to those of regular education, as well ...
    • Educação especial na EJA: análise do processo de construção da prática docente 

      Nogueira, Marcela Fontão; http://lattes.cnpq.br/7068478667644135 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 19/02/2020)
      The present study brought as main questioning the way teachers of the regular classroom build their practice, their teaching work with student’s public target of special education (EPAEE), considering their training initial, ...
    • Ensino de leitura e de escrita a adultos com deficiência intelectual matriculados na Educação de Jovens e Adultos 

      Silva, Érika Rímoli Mota da; http://lattes.cnpq.br/8530538473591388 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 16/02/2017)
      The present study aimed to evaluate the acquisition of reading and writing skills in adults with intellectual disability who attended the Education of Young and Adults (EJA) program through a computerized reading and writing ...
    • Formação e prática pedagógica de professores da EJA junto a estudantes com deficiência intelectual 

      Tassinari, Ana Maria; http://lattes.cnpq.br/9239293467958080 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/06/2019)
      This study aimed at analyzing the formation and acting of Adult Education teachers regarding intellectually disabled students. As specific objectives, this study aimed at: (a) characterizing the formation of Adult Education ...