• Proposta e aplicação do método das hélices na identificação de estudantes talentosos 

      Christofoletti, Rui Alexandre; http://lattes.cnpq.br/0797465333922730 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/04/2012)
      The issue of identification is the major factor in an enrichment program to gifted students, because it determines which students will be attended and the criteria used in the identification process. The objective was to ...
    • Altas habilidades/superdotação em liderança: identificação e suplementação para o ensino fundamental I 

      Lima, Clairen Angélica Santiago; http://lattes.cnpq.br/3918587725545579 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 05/12/2019)
      LIMA, C. A. S. High Skills/Leadership Giftedness: identification and supplementation for elementary school I. Master’s dissertation. Post-Graduation Programo of Special Education. Federal University of São Carlos, 2019. ...
    • Identificação de altas capacidades em estudantes estrangeiros do ensino superior 

      Oliveira, Ana Paula Santos; http://lattes.cnpq.br/5187089424203603 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)
      The National Policy of Special Education in the Perspective of Inclusive Education define as the target audience of Special Education students with disabilities, global developmental disorders and high ability or giftedness. ...
    • Sinais de dotação em estudantes medalhistas da Obmep: um estudo de caso 

      Oliveira, Lais Paloma de; http://lattes.cnpq.br/3702524573291150 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)
      Brazil has a low number of enrollments of students with Giftedness and Talent in basic education, in view of the numbers suggested in the literature of the area on the incidence of the phenomenon. The Brazilian Mathematics ...
    • Alunos dotados e talentosos : estarão eles em minha sala de aula? 

      Oliveira, Roseli Figueiredo Correa de; http://lattes.cnpq.br/5100198429357677 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 08/12/2015)
      Inclusive education allows the presence in the mainstream classroom students with disabilities, disorders and giftedness and talent. For the gifted and talented students are subjects of the educational process, it is ...